Pamětníky musí uveřejněné záběry z připravovaného pokračování příběhů - nyní už jen trojice newyorských kamarádek - bolet u srdce. Carrie, Miranda i Charlotte vypadají jako karikatury sebe sama. Jejich looky byly sice vždy nadsázkou, kde každý detail prozrazoval osobitosti charakteru dané postavy. Od posledního dílu uteklo přesně sedmnáct let. I když pak ještě přišly dva filmy, které neoplývaly zrovna bezchybnou dramatickou linkou, dělaly dojem čaje, který jste si připravili z předtím čtyřikrát vylouhovaného pytlíku.
Kdyby uměla postava Carrie včas odejít do věčných lovišť, byla by dnes oslavovaná s podobnou pompou jako Lady Diana. Zakládaly by se Instagramové účty, kde by se vzdychalo nad jejím úžasným a nenapodobitelným stylem. S myšlenkou, že se už někdo nebo něco nikdy nevrátí, vzniká pocit nedosažitelnosti a luxusu. Outfity, které herečka Sarah Jessica Parker a její kamarádky v původním Sexu ve městě nosí, výrazným způsobem ovlivnily soudobé dějiny módy.
Carrie byla v roli jedné z prvních globálních influencerek, když ženy po celém světě chtěly „Manolky" a náhrdelník se jménem, jako měla ona. Říká se tomu zeitgeist, duch doby, který symbolizovala její baletní sukně, co stylistka Patricia Field údajně našla za pět dolarů na bleším trhu. Carrie a spol. představovaly „jinou dobu", kdy se seznamovalo na ulici, kouřilo v baru a být single stále představovalo společenské stigma. Tyto časy jsou pryč, někomu chybí, jiný je rád, že se poměry proměnily.
I když byste si ve vintage obchodech moc přáli najít ony „novinové šaty" od Galliana, jaké si Carrie oblékla v roce 2000 nebo na online obchodech s kabelkami pátráte po modelu „Saddle bag" od Diora, váš hlad po inspiraci pokračování Sexu ve městě, neukojí. V dnešní době se neustále skloňuje pojem „autenticita". Obrovskou popularitu zažívají instagramové účty jako @parisiensinparis, které ukazují, jak vypadá styl opravdových lidí na ulici. And Just Like That místo toho překládá trojici padesátiletých kamarádek, které dělají dojem figurín z voskového muzea.
Nejpresvědčivější styling má zatím podle fotografií z natáčení „bývalka" Božského Natasha, která v minimalistickém luxusním outfitu připomíná všechny ty bohaté a sofistikované zákaznice newyorských značek, co právě letí: The Row a Khaite. Nejsmutnější je pohled na poněkud oteklý obličej Kristin Davis v modelu od Givenchyho z roku 1996.
Je třeba být ale čestný a s celkovým hodnocením kostýmů, co vznikly pod taktovkou někdejší kolegyně Patricie Field Molly Rogers, vyčkat. Na instagramu @justlikethatcloset, který se věnuje outfitům připravované série, byl už k vidění třeba styling nové postavy Lisy Todd Wexley. Ten dělá výrazně kladnější dojem než to, do čeho výtvarnice oblékla Carrie a její partu.
Je velmi chvályhodné, že popkultura začíná ukazovat také ženy po padesátce jako hlavní hrdinky, které se zabývají i tím, co bylo dříve určeno pouze mladým. Tedy svůj vzhled a milostné či přátelské vztahy. Jen škoda, že z uvedených ukázek je patrné, že hrdinky neprodělaly žádný zásadní vývoj, jen se křečovitě drží éry, ve které se jim dařilo nejlíp. Alespoň co se módního hlediska týká.