Pokud jste nesledovali akvizici společnosti Tiffany & Co. magnátem LVMH, udělali jste chybu. Bylo to totiž velké drama v konečném výsledku za 15,8 miliardy dolarů! Dlouhé vyjednávání ovlivněné ekonomickou situací, pandemií koronaviru a protesty v Americe však dopadlo dobře, alespoň tedy pro LVMH, které zařadilo luxusní šperkařskou značku do svého portfolia. Pokud by vám nebylo jasné, které společnosti již doposud pod magnáta LVHM – tedy Moët Hennessy Louis Vuitton - spadají, jsou to ty nejprestižnější brandy jako Louis Vuitton, Moët et Chandon, Hennesy, Givenchy, Celine, Kenzo, Loewe, Marc Jacobs, Fendi atd. a činí tak ze svého největšího akcionáře Bernarda Arnaulta jednoho z nejbohatších mužů světa.
Ten sám přivítal značku do svého portfolia těmito slovy: “S potěšením vítám Tiffany a všechny talentované zaměstnance společnosti v naší skupině. Tiffany je ikonická značka a nezaměnitelný symbol klenotnického sektoru. Jsme odhodláni podporovat tento brand, který je synonymem lásky a jehož modré krabičky jsou známy po celém světě, se stejným odhodláním, jaké jsme v průběhu let vynakládali i při práci s dalšími prestižními značkami v našich módních domech.”
Karty jsou rozdány, nastává nová éra
Pojďme se však vrátit ke změnám v Tiffany & Co. Již jsme zmiňovali, že značka získala zbrusu nové a třpytivé vedení. Výkonným ředitelem se stal Anthony Ledru z Louis Vuitton, Alexandre Arnault druhý nejstarší syn Bernarda Arnaulta získal pozici výkonného viceprezidenta pro produkty a komunikaci a Michael Burde zaujal místo předsedy představenstva. Je třeba podotknout, že toto mocné trio nepřebírá značku zrovna v nejjednodušší době. Šperkařské firmy si sice dokázaly všeobecně udržet během pandemie silnou a stálou pozici, ale značka Tiffany & Co. je velice závislá na turismu, protože jsou to často právě turisté, kteří zde nakupují dárky a se zavřenými hranicemi tak přišly i značné ztráty, a to nemluvíme o svatbách a slavnostních událostech...
Ovšem co můžeme od nového vedení očekávat? Jistě budou chtít klasické ikonické modré krabičky představit novým trhům, především se jejich soustředění zaměří na východ. Nový management také může přehodnotit i základní identitu značky a odklonit se od klasických zásnubních prstenů i více alternativnějším směrem. To je chvíle, kdy by mohl zazářit především Alexandre Arnault, jehož spolupráce v podobném duchu se značkami Dior, Moncler, Fendi nebo Supreme se velice osvědčila. Takže kdy můžeme očekávat spolupráci Takashi Murakamiho a Tiffany & Co.? Každopádně jsme na novou éru Tiffany moc těšíme a jsme zvědaví, co přinese!