Žádná snídaně, ale revoluce u Tiffanyho

Pokud jste nesledovali akvizici společnosti Tiffany & Co. magnátem LVMH, udělali jste chybu. Bylo to totiž velké drama v konečném výsledku za 15,8 miliardy dolarů! Dlouhé vyjednávání ovlivněné ekonomickou situací, pandemií koronaviru a protesty v Americe však dopadlo dobře, alespoň tedy pro LVMH, které zařadilo luxusní šperkařskou značku do svého portfolia. Pokud by vám nebylo jasné, které společnosti již doposud pod magnáta LVHM – tedy Moët Hennessy Louis Vuitton - spadají, jsou to ty nejprestižnější brandy jako Louis Vuitton, Moët et Chandon, Hennesy, Givenchy, Celine, Kenzo, Loewe, Marc Jacobs, Fendi atd. a činí tak ze svého největšího akcionáře Bernarda Arnaulta jednoho z nejbohatších mužů světa. 

 

Tiffany & Co.

 

Ten sám přivítal značku do svého portfolia těmito slovy: “S potěšením vítám Tiffany a všechny talentované zaměstnance společnosti v naší skupině. Tiffany je ikonická značka a nezaměnitelný symbol klenotnického sektoru. Jsme odhodláni podporovat tento brand, který je synonymem lásky a jehož modré krabičky jsou známy po celém světě, se stejným odhodláním, jaké jsme v průběhu let vynakládali i při práci s dalšími prestižními značkami v našich módních domech.”  

Mohlo by se vám líbit

Bottega Veneta jako první značka v historii opustila Instagram

“Je nám líto, ale tato stránka není dostupná,” - ne, Bottega Veneta vás nezablokovala, jen se rozhodla smazat Instagram. Pokud vezmeme v úvahu, že to byli právě influenceři na sociálních sítích, kteří měli velkou zásluhu na oživení dlouhou dobu hybernující značky, zdá se tento krok být poněkud matoucí.
elle.cz

Karty jsou rozdány, nastává nová éra 

Pojďme se však vrátit ke změnám v Tiffany & Co. Již jsme zmiňovali, že značka získala zbrusu nové a třpytivé vedení. Výkonným ředitelem se stal Anthony Ledru z Louis Vuitton, Alexandre Arnault druhý nejstarší syn Bernarda Arnaulta získal pozici výkonného viceprezidenta pro produkty a komunikaci a Michael Burde zaujal místo předsedy představenstva. Je třeba podotknout, že toto mocné trio nepřebírá značku zrovna v nejjednodušší době. Šperkařské firmy si sice dokázaly všeobecně udržet během pandemie silnou a stálou pozici, ale značka Tiffany & Co. je velice závislá na turismu, protože jsou to často právě turisté, kteří zde nakupují dárky a se zavřenými hranicemi tak přišly i značné ztráty, a to nemluvíme o svatbách a slavnostních událostech...    

Ovšem co můžeme od nového vedení očekávat? Jistě budou chtít klasické ikonické modré krabičky představit novým trhům, především se jejich soustředění zaměří na východ. Nový management také může přehodnotit i základní identitu značky a odklonit se od klasických zásnubních prstenů i více alternativnějším směrem. To je chvíle, kdy by mohl zazářit především Alexandre Arnault, jehož spolupráce v podobném duchu se značkami Dior, Moncler, Fendi nebo Supreme se velice osvědčila. Takže kdy můžeme očekávat spolupráci Takashi Murakamiho a Tiffany & Co.? Každopádně jsme na novou éru Tiffany moc těšíme a jsme zvědaví, co přinese! 

Mohlo by se vám líbit

#ARTNEWS: Martin Margiela vstupuje do uměleckého světa

Návrhář Martin Margiela prožije v dubnu letošního roku svůj debut. Uspořádá artovou výstavu v rámci Lafayette Anticipations, kde poprvé v historii představí pouze své vlastní umělecké práce.
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24