Lednový fashion newsfeed: aktuální zpravodajství ze světa módy

 

Loewe opět v tajuplné říši studia Ghibli

Módní dům Loewe a světoznámé animátorské studio Ghibli opět spojují své síly. Rozšiřují tak svou spolupráci, která započala v minulém roce, kdy kapsulovou kolekci a siluety ikonických kabelek tvůrci oděli do výjevů z kultovního filmu nejen pro děti Můj přítel Totoro. Nyní se Studio Ghibli Museum podělilo o animovanou inspiraci z neméně kultovního filmu Spirited Away. Módní a filmoví nadšenci se tak mohou těšit na setkání s hrdiny Chihiro a Haku, kteří propůjčí své tváře svrškům a stejně tak jako tomu bylo u první spolupráce, i tato přinese nový pohled na známé kabelky či hravé zimní doplňky. Kolekce je k dostání od 7. ledna a pokud bude následovat scénář prvního spojení, jen se po ní zapráší.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

The North Face x Gucci podruhé

Do již prozkoumaných vod se navrací i Gucci, který se jen po pár měsících odhaluje druhou kapitolu svého partnerství s The North Face. Ta oslavuje objevitelského ducha ve všech jeho podobách – ať už jde totiž o doslovné objevování míst nebo kultur či poněkud metaforičtější druh dobrodružství, tato kolekce opět čerpá z hodnot sebeobjevování a sebevyjádření, které definují obě zapojené značky. K vyprávění druhé fáze této spolupráce si Alessandro Michele přizval francouzská dvojčata Jalan a Jibril Durimel, aby svým hledáčkem zachytila příběh odehrávající se na Islandu, skrze jehož scenérie se seznamujeme s jedinečnou krajinou tohoto území a s jeho nadpozemským geniem loci. Od vulkanického černého písku po zvlněné zelené kopce a úctyhodné ledovce, objevují jej Gucciho neohrožení putující průzkumníci. Kolekce si pohrává s klasickým monogramem GG a barevnými potisky inspirovanými archivem Gucci, ale i s přepracovanými styly ikonického oblečení The North Face z 90. let či remasterovanými ikonickými styly ze 70. let. Obě značky si tak vyměňují své zdánlivě nezaměnitelné DNA a propůjčují si to nejlepší, co ve svých archivech mají.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Koho by chtěl na obálce ELLE vidět Jacquemus?

Za dvanáct let se z mladého francouzského návrháře stala hvězda, která nechává na svém Instagramu miliony sledujících denně snít, způsobila obrovské fronty před jeho pop-up obchody a vypráví příběh takový, jak jej vidí on sám. Když se francouzská edice ELLE rozhodla s návrhářem spolupracovat na speciálním vydání, zeptala se ho, koho by rád viděl na jeho obálce. „Chtěl bych dát na obálku svou babičku,“ odpověděl prý. Hvězda jeho života“, jak sám své babičce Liline říká, je také hvězdou tohoto limitovaného čísla, které oslavuje ty, které milujeme. Sám Simon Porte Jacquemus také obsah celého čísla společně s týmem ELLE kurátoroval.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Comme des Garçons a Artek na doma

Značka Comme des Garçons v rámci kolekce Holiday 2021 navázala partnerství s nábytkářskou značkou Artek pro vytvoření velice limitované kolekce nábytku. Nejde o spojení náhodné – vždyť v osmdesátých letech sám Rei Kawakubo vyráběl nábytek pro své obchody v Tokiu a Paříži. Pár kusů tohoto nábytku bylo posléze zpřístupněno zájemcům, kterým se možná kdysi dostaly do rukou divoké a kontroverzní židle, které jsou dnes však sběratelským svatým grálem patřícím do muzeí či sbírek oddaných sběratelů Comme des Garçons. Ve spojení s Artek nyní přebírá Comme des Garçons charakteristickou stoličku 60 a židli 66 Alvara Aalta spolu se čtyřnohou stoličkou E60, aby jim vdechl svůj pohled na svět interiérového designu. Květiny a motýli na jedné sadě židlí a stoliček, divoká graffiti grafika na sadě druhé, ale i Mickey Mouse na ikonické stoličce E60 či kusy nábytku v přírodním odstínu dřeva spolu s polstrovanými sedadly s různými kostkovanými vzory tak demonstrují rozmanitost dnes nejen oděvní značky. Co kus, to unikát, vážení!

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Kterak se Lady Dior na umění dala

Dior již pošesté v rámci projektu Lady Dior Art svěřuje ikonickou a veskrze nadčasovou kabelku Lady Dior do rukou současných umělců, aby ji opatřili svým know-how a unikátní uměleckou vizí. Dvanáct současných umělců možná zdánlivě marnivé doplňky povyšuje na umělecká díla a umisťuje je na oslavný piedestal. Svou interpretaci ikony tentokrát předvedli například Leonard Hurzlmeier, Li Song Song, Genieve Figgis, Antonin Hako, Gigisue či Zhang Huan. Ze světa módy do světa umění vede nespočet cest a hranice mezi nimi je tenká, ale proč ji vlastně vůbec vyznačovat. Vždyť umění a móda jedno jsou!

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Srdečné pozdravy od Samsøe Samsøe

Značka mezinárodního měřítka, jejíž kořeny byste však hledali v severské jednoduchosti, ke konci roku oslovila členy svého týmu, aby do práce vzali své nejbližší. Nákupčí přizvala svou skoro identickou sestru, account manager svou rybičku a Senior Graphic Designer přinesl do práce svůj kaktus. Ale tvůrci Samsøe Samsøe přizvali i své sousedy, děti, psy i kočky. V kampani „Team Holiday Card – the team and their loved ones“ tak hravě ukazují, že být spolu nejen o svátcích je to oč v životě běží.My s napětím čekáme, koho dalšího ke spolupráci oděvní značka přizve v tomto roce. A pevně věříme, že plány má Samsøe Samsøe velké.

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu
Mohlo by se vám líbit

Módní brandy, které budou v nadcházejícím roce trendy

Nadcházející rok bude v módním odvětví plný změn. Nadějné vyhlídky na udržitelnější produkci a nové materiály, změny v kreativním vedení módních domů a především zajímavé, doposud neobjevené značky na obzoru. Akcelerace výskytu značek, které nejsou možná nové, ale stojí za pozornost nejen pár málo módních nadšenců, ale celých davů, stále nabírá na svém tempu. Které značky možná ještě neznáte, ale v novém roce byste je měli začít bedlivě sledovat?
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24