Vyměnit modelky za role models je taktickým směrem, kterým se v posledních pár letech vydalo nemalé množství značek. Trend se definitivně posunul ke zdravějším typům postavy, s nimiž se bez pochyby ztotožňuje širší publikum. Královnou inkluzivity se stala Rihanna s jejími již ikonickými módními přehlídkami Savage X Fenty, které jsou bujarou oslavou rozmanitosti a sebevědomí.
Návrat devadesátkových supermodelek, kterým je přes padesát let, byl také oceňovaným tahem, jenž přinesl natolik potřebnou lidskost do bezchybných tváří modelingu. Cindy Crawford, Carla Bruni, Claudia Schiffer, Naomi Campbell a Helena Christensen uzavřely za nadšených ovací v roce 2017 přehlídku Versace, jež vzdávala hold zakladateli značky Giannimu. Ještě většího potlesku se dočkala Jennifer Lopez, která o tři roky později předvedla s patřičným sebevědomím novou variaci na legendární jungle dress, jemuž Donatella vdechla nový život po celých dvaceti letech.
Tvář kampaně i reality
Nejen přehlídková mola, ale i módní kampaně, které jsou před začátkem každé sezony dychtivě očekávány, staví do centra pozornosti oblíbené osobnosti místo dokonalých modelek, jejichž míry jsou pro spoustu žen nedosažitelné, a jejichž pleť zdánlivě postrádá póry. Pětapadesátiletá herečka Nicole Kidman je hvězdou jarní kampaně Balenciaga pro rok 2023. Jessica Chastain, která letos oslavila 45 let, zase zaujme v jarní kampani italského domu Gucci. Dávku melancholie přinese i Leighton Meister, ikonická Blair ze seriálu Gossip Girl, která se stala tváří Farfetch. Z hudební sféry zazáří v jarních kampaních rapper Lil Nas X jako exkluzivní tvář YSL Beauty. Label Viktor & Rolf zase vsadil na zpěvačku FKA Twigs.
Hudební ikony jsou stále častější volbou luxusních módních domů. Sázka na osobitost a rozmanitější reprezentaci, spíše než na neznámou perfektní tvář, je cestou, kterou veřejnost nadšeně vítá. I proto se do popředí nezřídka dostávají rappeři s vlastními názory a vizemi. A$AP Rocky se v roce 2017 objevil v kampani Dior Homme. Po jeho boku stylově zaujal i Tyler, the Creator v předloňských vizuálech italského domu Gucci. Balenciaga vrátila loajalitu newyorské rapperce Cardi B, když ji před dvěma lety umístila do své zimní kampaně. Tváří Chanelu se zase stal multižánrový umělec a milovník módy Pharrell Williams, který jako první muž působil v reklamě zasvěcené ikonickým kabelkám Gabrielle.
Zdroje: Wikipedia Commons, Elle.com