Nejdřív trocha světové historie:V roce 1987, u příležitosti oslav 150. narozenin módního domu Hermès, se rozhodl tehdejší kreativní ředitel Jean-Louis Dumas uspořádal v centru Paříže ohňostroj. Jen tak, všem pro radost. Tato událost pak dala vzniknout mnohaleté tradici - každý rok si módní dům Hermès volí téma roku, díky kterému se nejen klienti módního domu seznamují s různými kulturami a tradicemi. A protože je tato vždy elegantní značka kreativní na všech frontách, i výlohy butiků jsou u této příležitosti navrhovány a vyráběny v každé zemi místními umělci a jednotlivé butiky tak vyprávějí svůj vlastní příběh.
A jak to je u nás? Výlohy pražského butiku jsou obvykle v režii skvělého scénografa, kostýmního výtvarníka a stylisty Marka Cpina. Prestižní úkol ovšem tentokrát výjimečně nedostal on, ale studenti produktového designu Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze. Šestnáct posluchačů se rozdělilo do pěti skupin a každá z nich, s tématem „Příroda v poklusu“ v hlavě, rozpracovala svůj návrh. A pak přišla porota a zvolila vítěze. Stali se jimi Natálie Navrátilová, Štěpán Smetana, Linda Vránová a Michaela Doležalová a jejich vizi romantické krajiny hor s názvem Každá cesta vede k vrcholu můžete ve výlohách pražského butiku vidět od 24. října. A tato nádhera se bude prezentovat i v rámci letošního Designbloku.
Těšte se a nyní se exkluzivně podívejte do ateliérů, kde se to celé připravovalo. Zde je galerie.