Je příjemné si na sebe vzít legíny párkrát do týdne, ale rok 2020 nás do nich odsoudil většinu času. Od března neměla většina z nás na sobě nic jiného než tepláky. Na cvičení, na válení se na gauči. S košilí a rtěnkou na videohovoru do práce. Zas a znovu.
To je moment, kdy legíny na (předstíraný) crossfit přestaly dávat smysl. Když se podívám na svoje sportovní oblečení, je většinou kompresní a z technické tkaniny. A hlavně na mě křičí nevyslovenou výčitku, kolik dřepů jsem dneska (ne)udělala.
Už se nespokojíme s vytahanými kousky, co ležely na dně šuplíku od střední školy, ale současně se nám do sportovních legín 312.den karantény také nechce. Co kdyby, ale existoval kompromis? Naděje, že budu dělat psa hlavou dolů, ale současně možnost dát nohy nahoru v jednom jediném kousku? Athflow je odpověď.
“Zákazníci hledají multifunkční oblečení,” vysvětloval průzkum GlobalData nástup athleisure. A u Athflow to platí dvojnásob. Volné kalhoty, overaly a oversized svetry jsou perfektní na jógové protažení nebo šlofík, ale současně není nutné je maskovat nebo dokonce převlékat na pracovní hovor. Perfektní dualita jediného outfitu. Připravená na večírek i na jógamatku.
Athflow je potvrzením toho, že hledáme koncepčnější přístup k výběru outfitů na další měsíce lockdownu.“Všechny aspekty našeho života se v roce 2020 slily,” vysvětluje Aya Kanai, která v sociální síti Pinterest zodpovídá za obsah, proč atflow ovládl vyhledávání nejen na této platformě. Pojem “domácí oblečení” zaznamenal dvojnásobný nárůst zájmu, “oversized” dokonce trojnásobný. Měkké outfity a bavlněné overaly rostly ve vyhledávání v průměru o 170 %. Hledali jsme nejen pohodlí ale i styl. Tak o 30 % vzrostla poptávka po sladěných domácích kompletech. Kalhoty, kardigan a tričko v jedné barvě.
Na to reagují i návrháři. Joseph Altuzarra známý extravagantními šaty na červený koberec vysvětloval New York Times, že kompletně mění kolekci na jaro 2021. Místo brokátu a jehlových podpatků se vydal směrem k měkčím látkám a uvolněným siluetám: “Po měsících strávených v teplácích se lidé chtějí cítit pohodlně, ale současně athleisure nebo vytahané tepláky přece nemusí být jediná cesta.”
Hlavní nákupčí dámského oblečení v online butiku Browns Heather Gramston jeho slova potvrzuje: “Oblečení na doma bylo kategorií, která naprosto překonala naše očekávání.” Sladěné sety podle ní můžete vynést s pantoflíčky i chelsea boots opravdu kamkoliv, kde je zrovna otevřeno. “Očekáváme, že půjde o trvalý trend,” doplňuje. Takže Athflow se dá považovat i za dlouhodobou investici navíc s opravdu nízkým Cost per Wear. Tak otevírám Google a zadávám do vyhledávání “kašmírové tepláky.” Kdy jindy najdu záminku si je koupit než teď.
Proč to celé rovnou nevzdat a nezůstat celý den v pyžamu? Proč se vůbec pokoušíme se převlékat do něčeho, co zavání sportem? WGSN, jedna z největších trendspottingových agentur na světě, ukazuje dlouhodobý nárůst zájmu o cokoliv, co zvyšuje naší odolnost. Léky na imunitu, otužování, meditace ale právě i jóga. I kdyby k ní ten den vůbec nedošlo.
Kde nakupovat Athflow v Česku?
Oysho, Kinoko, WeMove, COS nebo Odivi mají oversized kalhoty i mikiny. A ze zahraničí hledejte inspiraci u The Frankie Shop, Casalola nebo Live The Process.