V historické jezdecké aréně La Garde Républicaine v centru Paříže byli dnes za zvuku idylických smyčců a tónů klavíru návštěvníci pařížského fashion weeku svědky podívané, při které módní mág Jonathan Anderson vedl umělecký dialog se siluetou dámského oděvu. Jako kdyby se sám ptal, kam ještě může zajít, hrál si s geometrickými tvary, kterými dekonstruoval dámský oděv. Zkoumal formu dámského odění a neopomínal při tom nanejvýše respektovat jeho funkci.
Jemné formy modelů reprezentované rozevlátými kusy látek, důmyslně svázanými tak, aby zvýrazňovaly to, co nositelka zvýraznit chce, vrstvení a průstřihy, to vše působilo jak výjev z renesančního obrazu. Však právě u Jacopa da Pontorma, italského malíře ze šestnáctého století, se návrhář při tvorbě kolekce inspiroval. Idylku renesančního božstva Anderson rozbíjí – či možná umocňuje? – zlatými komponenty, odlitky křivek ženského těla i abstraktními skulpturami, které působí jako zbroj.
Nebyl by to Anderson, kdyby zdánlivě vážnou kolekci nedoplnil o pár hravých momentů a vtipů. Ostatně, na takové kousky jsme u něj již zvyklí a nebylo tomu jinak ani tentokrát – modelky například kráčely v botách, jejichž podpatky tvořily květy růží, skořápky vajíček, narozeninové svíčky či lahvička laku na nehty. Ikonickou siluetu kabelky Flamenco doplnil o nový, plyšový vzhled a některé modelky oblékly pláštíky, jako novodobé hrdinky, či letecké kombinézy. V několika málo minutách se tak na jednom mole sešly renesanční bohyně, vesmírné hrdinky i nositelky zlaté zbroje.
Zda se Andersonovi podařilo pokořitnemožné můžete posoudit sami po zhlédnutí přehlídkypro jaro a léto 2022: