Crossbody kabelky! Jistota v sortimentu snad každé módní značky, která pro letní sezónu dostává výrazný facelift a konečně se z ní stává právoplatný člen rodiny kultivovaných doplňků. Zapomeňte na základní a nenápadité barevné kombinace, vyražená loga a nevkusné imitace.
V jarní kolekci Chanel se dokonce do jisté míry ikonický doplněk stal leitmotivem některých šperků či pásků. V době, kdy před sebou máme krizi si kreativci uvědomili, že i v rámci základního sortimentu musí nabídnout inovativní řešení. Je zcela samozřejmé, že niche crossbody kabelky budou stále více záležitostí přehlídkových mol a lookbooků a že realita butiků, obzvláště v odlehlejších regionech, bude opět reflektovat něco malinko jiného, ale módní editoři a kritici se shodují, že za poslední dva roky se z crossbody kabelek stává daleko ušlechtilejší kus řemesla, než tomu bylo například po roce 2010.
Gucci se vydává do svých archivů a re-modeluje variace ikonické Bamboo bag a dnes už legendární Dionysus bag se snaží více inkorporovat do civilního stylingu. U Louis Vuitton experimentují s klasickým monogramem a toxickou zelenou připomínající green screen, kterým nechal Nicolas Ghesquière pokrýt stěny nově zrekonstruovaného obchodního domu La Samaritaine při přehlídce aktuální jarní kolekce. Dlouhodobě konsistentní strategii v tomto segmentu nabízí Dior a Fendi. Oba maisons v posledních pěti letech usilovně pracovaly na komunikaci svých kmenových kabelek – Lady Dior a Baguette, které jsou nejen snadno rozpoznatelným, exkluzivním a ikonickým kusem, ale i dobře fungující coby crossbody, která v různých variantách může být volbou i pro takzvané proto-shoppers, tedy ty, kteří u dané značky zvažují svou úplně první, pomyslně vstupní investici.