Trend první: Zpět na platformy!
Tento rok jsme dali mikropodpatkům pauzu a povznesli se do nebeských výšin. Ti, kdo si troufli, levitovali na vysokých platformách. Diktovala tak módní mola a módní davy následovaly. V praxi to vypadalo tak, že jsme si pořídili jeden pár platforem, abychom záhy zjistili, že jsou to boty vhodné opravdu jen vystavení na piedestalu. I tak jsme ale robustním podrážkám a předimenzovaným výškám podpatků dali šanci.
Trend druhý: Prudce přitažlivé cut-outs
Odhalená kůže je stále in a důmyslně umístěné výřezy na šatech a topech je přesně to, co ji činí sofistikovaně cool. O tom jsme se přesvědčili již před lety, kdy tento trend nastolila francouzská designérka Nensi Dojaka. Ovšem až v loňském a tomto roce se nejrůznější obměny průstřihů a výstřihů usídlily v našich šatnících v plné parádě, a to zejména proto, že si je osvojily i běžně dostupné značky. Ukažme si na toho, kdo alespoň na chvíli nezvažoval koupi kousku, který více odhaloval, než zahaloval!
Trend třetí: Všechny odstíny fialové
Od uklidňujího metaverse odstínu Very Peri od Pantone až po sytější tóny s královským nádechem, kousky v odstínech fialové byly letos všude. Pokud bylo vaším předsevzetím pro rok 2022 přijmout ve vašem šatníku novou charakteristickou barvu, možná jste se také nevyhnuli střetu s fuchsiovou Valentino Pink, která zpočátku roku ovládla módní trendy natolik že jsme na chvíli mysleli, že barvou roku není ta od Pantone. Dnes již můžeme s jistotou říct, že to bylo chvilkové pobláznění kreativního ředitele Valentino Pierpaola Piccioliho, které ovšem marketingově zafungovalo na výbornou.
Trend čtvrtý: Povídání o tom, kterak jsme Y2K kýči propadli
Móda milénia nadále hýbala módními moly, a to natolik, že zatímco jsme se vozili na vlně slastné nostalgie, nabírala takových obrátek, až se její rychlost stala závratnou. Akcelerace výskytu Y2K prvků v kolekcích stále sílila. Vidět jsme mohli zmiňované platformy, návrat denimu a možná, možná jste spatřili i bokovky. Například u Blumarine jsme se mohli setkat s gothcore estetikou, zatímco značka Versace vsadila na barbiecore. Všechny značky spojovala nejen nostalgická nálada, ale i estetika kýče. Lehce podbízivá, líbivá a taková, která dostala i nás.
Trend pátý: Nafouknout, prosím!
Například takový Jonathan Anderson pro Loewe vytvořil hravou, přifouknutou obměnu kabelky Flamenco, obliba puffer kousků a oblečení inspirovaného nadýchanými přikrývkami však sílila na všech frontách. Není to nic nového pod sluncem, že se návrháři inspirují v říši snů (a ve své posteli), tento rok se však do tohoto trendu ponořili po hlavě. Puffer jste viděli všude, kam jste se jen podívali.
Trend šestý: Balletcore baby
‚‚Nemusíte ovládat demi-plié ani piruety, aby se z vás stala balerína. Stačí si k tomu osvojit namísto baletních pozic pár módních pravidel, díky kterým budete rázem v ulicích hrát prim.‘‘ Nálada na módních molech se nesla ve sportovním duchu. Inspiraci návrháři čerpali na tenisovém kurtu, na lyžařském svahu i v baletní škole. Pravděpodobně jste letos v zajetí balletcore zatoužili mít v šatníku pár baletních piškotů od Miu Miu, či po letech znovu obléknout pletené návleky. Možná vás sportovní vintage estetika přiměla vrátit se zpět na kurt, a to pokud možno oblečeni v tom nejlepším módním setu, který návrháři nabízejí. Ať už se tak stalo či nikoliv, jistě vám neuniklo, že blízkých setkání módy a sportovní estetiky jsme letos zaznamenali hned několik.
Zdroj: Spotlight, Refinery 29