První překvapení přišlo, když kreativní ředitel italského domu Valentino Pierpaolo Piccioli ohlásil, že svou jarní kolekci nepředstaví v Paříži jako tomu bylo v posledních letech, nýbrž v Miláně. Relokaci zdůvodnil jako snahu podpořit italskou módní scénu po pandemii, která na jaře zasáhla a obzvlášť negativně ovlivnila jihoevropské centrum módy.
Dalším překvapením byla kolekce sama, odpreznetována v industriálním prostoru metalurgické hutě Fonderie Macchi. Piccioli opětovně využil fenoménu resignifikace, který oživuje symboly a myšlenky z dob minulých a přináší jim zcela nový význam a relevanci v aktuální době. Energeticky i filozoficky oživená kolekce staví na florálních vzorech, krajce broderie anglaise a vlnitých siluetách. Dominantním prvkem se staly ikonické Valentino pyramidy, které vyzbrojily doplňky i boty. Styling je bohatý na kabelky a další doplňky, které jsou v době krize hnacím motorem prodeje módních domů.
Příjemným oživením budiž spolupráce s ikonickým výrobcem denimu, americkou značkou Levi's. Pierpaolo Piccioli se rozhodl použít klasický model s číslem 517 z šedesátých let a osvěžit ho prvky typickými pro Valentino.
Ku příležistosti spojení dvou značek byla vytvořena také speciální verze nášivky, která patří mezi charakteristické symboly kalhot Levi’s. Celou přehlídku Valentino Spring 2021, která se odehrála v Miláně, si můžete prohlédnout zde:
Levi's x lokální módní scéna
V kontextu české módy si značka Levi's vybrala pro spolupráci již podruhé mladého a talentovaného návrháře slovenského původu Zoltána Tótha. Ten se v denimových kolekcích neomezuje pouze na kalhoty, ale pomocí upcyklace tvoří rafinovaně přešívané bundy, topy nebo šaty. Výsledek poslední spolupráce, kterou odprezentoval na podzimní edici Mercedes-Benz Prague Fashion Weeku, si můžete prohlédnout zde.