Daniel Roseberry se jen pár týdnů poté, co svou haute couture kolekcí rozdělil módní svět na dva neslučitelné tábory, vrací zpět. Zatímco jeden tehdy volal po právu zvířat a kritizoval rozmlsaný konzumerismus, druhý jeho počin oslavoval. Pravděpodobně tehdy nebylo nikoho, čí pozornost tehdy jeho kolekce neupoutala. V dobrém i zlém. Kreativní ředitel domu Schiaparelli vyslal na módní molo tři modely s ručně vyřezávanými a vyšívanými zvířaty z umělé kožešiny, příliš důvěrně připomínající lovecké trofeje. Podle Roseberryho slov umělá zvířata oslavovala slávu přírody a jako patroni hlídala ženu, která je nosí. Leopard, lev a vlčice byli vytvořeni na základě Danteho díla Božská komedie, v jehož části Inferno je postava Danteho na jeho cestě peklem zastavena třemi zvířaty. Jenomže ani umělecké pojetí nepřesvědčilo ty, kteří se rázem stali jeho odpůrci.
Nosit surrealismus
Čtvrtečního večera představená ready to wear kolekce byla však jiná. V jejích siluetách byste těžko kontroverzi pohledali. Není jí tu více, než co se za pozlacený Schiaparelli nehet vejde. Jistě namítnete, že u ready to wear kolekce tomu tak má být. Virální moment se možná tentokrát nekonal, Roseberry se však skutečně vrací k jádru věci a proměnám ženské siluety minulého století. Odhaluje vosí pas, zvýrazňuje ramena a umocňuje dojem ženy, která se obléká ve jménu power dressingu. Nechává její šaty v tlumené barevné škále, či je zdobí hravými ilustracemi. A navrch toho všeho dodává pro Schiaparelli natolik příznačné šperky, mezi kterými pozornost upoutají zlaté ústřice zdobící dekolt. Oblékat surrealismus ještě nikdy nebylo tak snadné, jako nyní!