Ve své kolekci pro podzim/zimu 2025 Miuccia Prada a Raf Simons zpochybňují a současně redefinují ženskost a krásu. Dámské top-handle kabelky, lodičky s ostrými hranami a široké sukně se nedbale mísí s rozcuchanými vlasy modelek, mikinami a pyžamovými outfity jakoby kladly otázku: Nakolik je naše ženskost spojená s uhlazeností a pro koho to vlastně děláme?
Raw Glamour
Název kolekce naznačuje kontrasty, které se prolínají celou přehlídkou i živou debatou o ženskosti v podání uměleckého power-dua. Fragmenty oděvů se pohybují kolem těla, zbavené svého původního účelu i jazyka. Na první pohled mohou působit nepoznatelně, čímž se samy stávají otázkou. Jejich význam se proměňuje spolu s pohybem, zatímco vzájemné reakce mezi jednotlivými kusy vytvářejí nové siluety. Roztomilé minišaty vrstvené přes volné džíny, složitě překroucené modré košile doplněné ultra-mini sukní – hra s proporcemi mění nejen formu, ale i vztah mezi tělem a oděvem. Tam, kde se ubírá, vzniká něco nového. Netypické materiály, odhalené surové švy a skryté detaily dodávají současné ženě nový charakter.
Miuccia Prada byla vždy fascinována oblékáním, které je v rozporu s mužským pohledem, a zde se ponořila do svých dlouhodobých obsesích. Šaty volného střihu, sukně s papírově zmačkaným pasem a oversized saka vytvářely záměrně anti-body-con siluetu. Dokonce i klišé prvky „ženského“ oblékání byly převráceny naruby. Mašle byly zploštěné natolik, že se staly modernistickým vyjádřením. Květinové vzory se objevily v charakteristicky „ošklivě cool“ podání. Stejně jako v několika dalších kolekcích této sezóny se i zde proplétala estetika raných 60. let – přechodného období mezi konformitou 50. let a hippie rebelií.
V prostoru depozitáře Fondazione Prada se syrovost staví do kontrastu s rafinovaností, struktura s dekorací. Kovové lešení přetváří prostor, na němž je položen koberec původně navržený Catherine Martin. Odhalením těchto vizuálních dichotomií se prostředí přehlídky stává odrazem složitosti významů ukrytých v oděvech a v ženě samotné.
- Zdroj článku:
Prada, ELLE.com