JONATHAN ANDERSON A JEHO CIRKUS ROZMANITOSTI V ŠAPITÓ DOMU LOEWE

 

Kreativní ředitel domu Loewe v kolekci Fall Winter 2022, která byla v pátek představena v rámci pařížského fashionweeku, navazuje tam, kde svůj monolog v minulé sezóně začal. Pamatujete si na abstraktní formy a dekonstrukci oděvu, které na módním molu předvedl? Tuto sezónu však upouští od abstrakce a modely narušuje konkrétními objekty. V minulé kolekci byly formy nespecifikované, nyní jsou zjevnější a rozpoznatelnější, jako jsou například profily aut v šatech, ústa ve výšce poprsí nebo uvězněné boty na podpatku potažené průsvitnou látkou. Pohrává si s geometrickými tvary, trojúhelníky a čtverci, které umisťuje do elastických kalhot do výše kolen.

Jonathan Anderson před našimi zraky vytvořil umělecké dílo v surrealistické tendenci. Chvílemi se mohlo zdát, že sledujeme přehlídku Schiaparelli, ovšem Andersonovo pojetí surrealismu v módě je opředeno minimalismem a kýčem, který je především přijatelný. Pracuje s nadsázkou, kolekci tedy opět nechybí vtip, který na přehlídkách módního domu Loewe tolik vyhledáváme. Balónky v sandálcích? Auta jako šaty? Geniální! Tak, že jsme se i tentokrát museli při této podívané smát. Kolekce byla plná cirkusových kousků, byla přehlídkou rozmanitosti a ukázkou toho, že opravdová dokonalost se ukrývá v nedokonalosti.

 

Prohlédněte si kolekci Loewe Ready to Wear Fall Winter 2022:

 

Zdá se, že Andersona také zajímá, jak pohyb zasahuje do vnímání siluety a do forem, které ve vztahu k tělu vytváří. Jsme svědky toho, jak tvaruje a definuje oblečení, které nositelky na molu prezentují. Anderson vychází z této myšlenky například při vytváření halenek a šatů, které na fotkách vypadají, jako by odpovídaly chůzi modelek, ale ve skutečnosti působí staticky, strnule. Z oděvů tvaruje sochy a pohrává si s myšlenkou, že šaty by ne vždy měly respektovat křivky a tvary svého nositele. Šaty popírající zemskou přitažlivost jsou toho důkazem. Zatímco jiní se snaží přizpůsobit se, Anderson si opět dělá, co chce. Nabízí se otázka, kdyby Anderson nebyl návrhářem, kým by asi byl? Přidal by se k Anthee Hamiltonové, která propůjčila svá díla a doplnila jimi přehlídkové molo, a stal by se sochařem? Nezbývá nám než se zamýšlet nad tím, jaký cirkusový kousek asi předvede příště.

 

Mohlo by se vám líbit

TECHNOLOGIE BUDOUCNOSTI A KVĚTNATÁ HISTORIE. CO JE NOVÉHO U DIOR?

Maria Grazia Chiuri dnes operovala na časové lince minulost – budoucnost. Snažila se o překlenutí této propasti, k čemuž jí byly nápomocny nové technologie i kořeny, na kterých značka od svého prvopočátku staví. Jak může minulost sloužit jako výchozí bod pro vytváření budoucnosti?
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24