Zhruba po roce, co vypukla první vlna pandemie covid-19 a přehlídky zůstávají stále bez fyzických diváků. I přes nepříznivé ekonomické dopady a přísná protiepidemická opatření byl však pařížský týden vysoké módy ostře sledovanou událostí. Některé módní domy postavily runway a místo VIP hostů posadily před modelky kamery přenášející živý záznam, jiné se spojily s režiséry, aby předvedly nejen velkolepé šaty, ale také vysoké audiovizuální požitky. My pro vás vybrali devět zásadních kolekcí, které byste si rozhodně neměli nechat ujít. Přejeme příjemný fashion binge-watching!
Magický Christian Dior
Novou kolekci vysoké módy francouzského domu Dior pro jaro-léto 2021 opět doprovodilo velkolepé audiovizuální dílo. Režie patnáctiminutového módního filmu se tentokrát ujal italský umělec Matteo Garrone, který jej zasvětil magii a kráse tarotových karet, jež současná kreativní ředitelka Maria Grazia Chiuri otevřeně obdivuje i tématu divinace, jemuž zase fandil sám zakladatel domu Christian Dior. „Symbolika tarotu se v bohaté kolekci odráží pomocí přitažlivých látek, třpytivých výšivek i v kombinaci černobílých šatů s robámi vzácných odstínů,“ přibližuje inspiraci módní dům. Více si o kolekci můžete přečíst v našem článku zde.
Jonesův debut u Fendi
Čerstvý kreativní ředitel Fendi Kim Jones, který převzal žezlo po zesnulém Karlu Lagerfeldovi teprve loni na podzim, si byl dobře vědom, že jeho první kolekce v čele italského domu bude pod drobnohledem, a to nejen odborné veřejnosti. Jones vsadil na okázalost, tradiční italské řemeslo i ta největší jména světového modelingu – po mole se prošly Naomi Campbell, Demi Moore, Kate Moss, Cara Delevingne, Bella Hadid, Adwoa Aboah a další. Kolekce vzdala hold nejen románu Orlando autorky Virginie Woolf, ale také šestadevadesátileté krejčovské tradici, na které staví rodina Fendi. „Fendi reprezentuje nejvyšší umělecké řemeslo, ale jeho pravá podstata tkví v rodině. Tři generace úspěšně vedou dům a já jsem takovým hostem, než doroste ta čtvrtá. A proto tady jsem, obklopen silnými a nezávislými ženami, které respektuji a miluji. Jsou to ony, které mé tvorbě přinášejí skutečnou energii,“ komentoval Jones. Bližší pohled na kolekci najdete v našem článku zde.
Chanel v rozkvětu
Kreativní ředitelka francouzského domu Chanel Viginie Viard se naopak netají tím, že při návrhování myslí na skutečné ženy i jejich reálné šatníky. Přehlídku pojala jako průvod po schodišti pařížského Grand Palais a pod květinovými klenbami před zraky hrstky ambasadorů značky. Svižná, veselá, optimistická – přesně takovou módu právě svět potřebuje. Celý článek o kolekci si můžete přečíst zde.
Viktor & Rolf pořádají rave
Módní dům v čele s nizozemskými designéry Viktorem Horstingem a Rolfem Snoerenem si potrpí na velká gesta i pořádné večírky. A jeden takový dvojice předvedla i na mole. Vznikla fantaskní, hravá i lehce nabroušená kolekce, se kterou budete chtít zaručeně vyrazit na nejednu party.
Velkolepý Valentino
Kreativní ředitel Pierpaolo Piccioli dokáže na molu vykouzlit magický okamžik, i když okolo něj chybí vzrušený dav fanoušků poctivé italské módy. A tentokrát tomu nebylo jinak. Designér ve své couture kolekci vzdává hold tradičním technikám vysoké módy a oslavuje jedinečné umění lidské ruky, která z vzácných materiálů tvoří ono nadčasové umění.
Inkluzivní Giorgio Armani Privé
Přehlídka Giorgia Armani, která probíhala v samém srdci Milána v paláci Orsini, byla oslavou barev, elegance i krejčovského umění. „Couture představuje vrchol kreativity a krejčovských dovedností, ale je světem, který je pouze pro pár vyvolených. Dnes dovedeme díky demokracii internetu nabídnout každému místo přímo v první řadě,“ prohlásil Armani.
Velkolepý Giambattista Valli
„Pokud v ready-to-wear kolekci představuje každá silueta kapitolu jedné knihy, pak v haute couture je každý model svým vlastním jedinečným příběhem,“ popsal svůj osobní vztah k vysoké módě Valli. Jeho příběhy jsou už tradičně plné extravagance, tylu, objemu i rázných barev.
Udržitelná Iris van Herpen
Nizozemská návrhářka Iris van Herpen ve své couture kolekci sice vycházela z přírody, její tvorbu však ponechala na moderních technologiích. Modely inspirované houbami a myceliem vznikaly pomocí 3D tisku, z materiálů vyrobeného upcyklací mořského odpadu. Ten pro návrhářku zpracovala organizace Parley for the Oceans.
Schiaparelliho nové pojetí couture
Kreativní ředitel Daniel Roseberry se ve své třetí kolekci pro módní dům Schiaparelli rozhodl vyhnout tomu, co sám nazývá „vysoké klišé“. Namísto křehkých krajek, jemné výšivky, hedvábí a sukní jako z pohádky – které se od padesátých let minulého století prakticky nezměnily – se rozhodl nabídnout modernější a podstatně veselejší představu o haute couture. Roseberryho modely připomínají večerní róby komiksových superhrdinek, ale nenechte se mýlit. Dost možná se již brzy projdou na proočkovaném červeném koberci.