Nový kreativní ředitel Bottega Veneta byl postaven do nelehké role. Vystřídal na této pozici svého předchůdce Daniela Lee, designéra, který značku dostal na módní výsluní. Nově nabytá role Matthieho Blazyho je podobná povýšení Alessandra Micheleho v Gucci či Virginie Viard po smrti Karla Lagerfelda u Chanel. Nicméně, zatímco oni dva změnili tvář módních domů dle své vlastní silné tvůrčí vize, Bottega Veneta v minulosti znovuzrozena již byla. V první řadě je tedy důležité zmínit, že dramatickou změnu od Blazyho očekávat není potřeba.
Na druhou stranu naskakuje do rozjetých kolejí zeleného vlaku Bottega, ujíždějícího závratnou rychlostí. Je těžké mu stačit. Módní insider jako je Blazy však může čerpat ze svých letitých zkušeností pod křídly Bottega Veneta a přijít s mnohými invencemi, které může na postu kreativního ředitele zužitkovat a spojit. Vždy však bude podrobován drobnohledu módních znalců i nadšenců, očekávajících velkolepou show a neustále nové a nové intervence. Ani my se nemohli ubránit velkým očekáváním.
Ta se sobotního večera mladému designérovi podařilo naplnit. Blazy, o kterém se doposud mluvilo jako o nejznámějším neznámém designérovi, představil podívanou o bezmála sedmdesáti modelech. Zahrnovala prvky vycházející z DNA značky, v nichž kůže hrála prim. Objevovala se v podobě ikonického proplétaného motivu na kabelkách a kusech oděvu, ale i v mnoha jiných formách a tvarech. Poskytovala dojem luxusu a elegance, jak jako materiál objímala těla svých nositelů.
Ostatně, hru s koženými doplňky se Blazymu povedlo rozehrát vskutku napínavou. Ať už jsme obdivovali dokonale tvarované kabáty, nebo sofistikované a velice ženské šaty s elegantními výstřihy a s formovanými vyvýšenými ramínky, bylo neustále na co se dívat. Nechyběly ani flitry, kožichy a zlaté komponenty. A sukně a šaty z kůže se spodničkou s koženými třásněmi bychom nejraději teleportovali rovnou do našich šatníků, prosím! Barvy kolekce jsou namíchané v odstínech pro módní dům důvěrně známých. Že nejsou ničím novým, nám nevadí. Znáte-li již své crème de la crème, není potřeba recept měnit. Stačí slíznout smetanu.
První kolekce je odvážná, ale plná uklidňujících a dobře známých prvků. Je minimalistická, ale s pár elementy, které říkají, že více je více. Je inovativní, ale ctící své kořeny a odkazy na předchozí úspěšné dekádě značky. Podívaná byla ukázkou toho, jak Blazy rozumí současnému šatníku. Představil totiž dokonale střízlivý a moderní pohled na věc. Blazy tak má příležitost posunout Bottega Veneta na jinou úroveň, která je nejen žádoucí, ale také udává tón širšímu okruhu zákazníků. Bottega Veneta je nyní relevantní pro masy, kterým ji přiblížil Lee, má však díky hype náladě, kterou je ověnčena, šanci přejít od výroby „IT“ kabelek, které nosí influenceři, k takové, která odráží úspěch Louis Vuitton v dobách Virgila Abloha nebo Dior pod vedením Kima Jonese: pro většinu z nás nejsou artikly snadno dostupné, ale jsou tak obdivované, že se brzy jistě objeví na wishlistech nás všech.