Louis Vuitton předvedl v pondělí svou ready-to-wear kolekci podzim/zima 2022 přímo v pařížském Musée D’Orsay. Přehlídka se v prostorách konala vůbec poprvé, čímž zpečetila partnerství domu s touto francouzskou kulturní institucí.
Kreativní ředitel domu Nicolas Ghesquière dokázal pokaždé vybrat to nejlepší z formální módy i streestylu a propojit jejich klíčové elementy do nejimpozantnějších celků. Ani tentokrát nešetřil vlastní představivostí a zrušil veškerá pravidla, jež definovala předchozí dekádu. Dámy a pánové, vítejte v roaring twenties 21. století.
Každá kolekce potřebuje svou múzu. Zde byl velmi silně cítit odkaz Katharine Hepburn, která jako jedna z prvních hollywoodských ikon položila základy maskulinnímu stylu oblékání moderních žen. Neobešli bychom se proto bez devadesátkových power suits se sníženým pasem, kožených bomberů a vysokých palazzo zkombinovaných s teniskami pro méně formální efekt. Kolekce nabízela i oblíbené vintage elementy – prošívané slouchy kalhoty, oversize svetry i vlněné overaly. Zajímavým kusem byly peplum topy přecházející do šál, které skvěle definovaly nonšalantní nádech celé kolekce. Zástěrové šaty s masivními kapsami přehozené přes oversize svetry připomínaly odkaz šedesátých let, podpatky kozaček klepaly rytmus „These boots are made for walking”.
Rugby dresy společně s kalhotami v tibetském stylu drásaly oči svým eklektickým potiskem květin a portrétů fotografa Davida Simse. Tyto hrůzné siluety vyvolávaly asi stejné reakce jako Balenciagovy obálkové šaty před pětapadesáti lety. Ve výsledku vznikl jakýsi dobový grunge, rušící všechny pravidla estetiky předchozích let. Zřejmě představuje strategii, kterou chce Ghesquière komunikovat s novou generací spotřebitelů, jež umírá touhou být vidět.