Hudba se rozeznívá a kužel světla postupně osvětluje místnost. Ten rázem rozrážejí kroky první modelky, oděné v jednoduchých černých šatech. Kolekci otevírá řada jednoduchých, minimálně zdobených siluet, kterým černá barva dominuje. Kim Jones ukazuje jejích mnoho podob, které demonstruje řadou střihů a různými úrovněmi průsvitnosti materiálů. Průhledné šaty střídají topy s tvarovanými výstřihy a sukně obepínající postavu nositelky. Objevuje se nová forma celoplošných třásní podobných peří, organicky tvarovaná, ultralehká a plynule tvarovaná důslednou, ale jemnou ruční výšivkou. S lehkostí se pohybuje s kroky nositelky. Nechybí ani záplava flitrů, která se z oděvu přesouvá i na ikonickou Baguette, aby ji hned pak vystřídaly úpletové šaty s důmyslným vázáním odhalujícím dekolt co možná nanejvýš sofistikovaně.
Velká módní hra v optický klam
Poté Kim Jones přechází k poněkud zdobnějším oděvům ve světlejších odstínech, působivé stříbrné metalické róby. Rozehrává dialog mezi poezií a realitou, upouští od okázalosti a soustředí se na řemeslnou a praktickou stránku. Do ansámblu opulence se přidávají šaty a kabáty z třásní, šálící zraky přítomných, a efekt trompe l'oeil tvořený z třpytivých broušených kamínků. „Přemýšlel jsem o futurismu Karla Lagerfelda s Fendi,“ říká umělecký ředitel couture a dámských kolekcí Fendi. „V kolekci je humanismus v jádru této budoucnosti. Je v ní tělo, silueta uvnitř siluety a ruční práce couture. Kolekce je o struktuře a zdobnosti, kde se obojí stává nedělitelným. Chtěl jsem zhmotnit představu o preciznosti a emocích zároveň.“ Kolekcí prochází to, co Jones nazývá „lidský futurismus“. Od geometrické jednoduchosti po použití prvotřídních materiálů, slučování kontrastů minulosti, přítomnosti a budoucnosti.
Zdroj: autorský článek