"Není nic falešnějšího než přirozenost," prohlásila Leonor Fini, argentinská umělkyně, jejíž díla ve 30. letech vystavoval Christian Dior ve své galerii dlouho před tím, než se stal králem pařížské haute couture. Právě Fini se stala hlavním zdrojem inspirace pro Marii Grazii Chiuri, kreativní ředitelku módního domu. V zahradách muzea Rodin tentokrát nechala postavit scénu jako vystřiženou ze surrealistického obrazu. Obří šachovnice se odrážela ve zrcadlovém stropu a stěny pokryté bílým mušelínem vytvořily dokonalou kulisu sochám ve tvaru ruky, očí, nosu a rtů visícími na hlavy hostů.
Haute couture je sama o sobě snovým světem, kde stále platí dvě základní pravidla. Netoleruje se nic jiného než naprostá dokonalost a nemožné se stává možným. To Maria splnila bez zbytku. Černá a bílá, optické iluze a umění Diorových švadlen, které dávají látkám to, co umí jen ony. V jarní haute couture kolekci se návrhářka vydala na opulentní výlet na říše fantazie, kde věci mohou dávat smysl ze zcela opačné perspektivy. "Někdy potřebujeme být někým jiným," prohlásila na adresu šatů evokující dominové kostky a plné optických klamů.
Celkový efekt ještě umocnili masky od Stephena Jonese se zrcadlovým efektem nebo éterické tak, že vypadaly více jako filtr z Instagramu než skutečný kus vrstvené látky.