Šestidenní módní maraton je u konce. Po zhlédnutí přehlídek newyorského fashionweeku sice získáte celkem dobrý přehled o tom, jaké trendy nás na sklonku tohoto roku čekají, nicméně highlightů tohoto velkolepého módního týdne bychom napočítali na prstech jedné ruky. Ač se žádná úžasná show nekonala, i tak byl k vidění například návrat Belly Hadid – ta se poté, co jednu modelingovou sezónu vynechala, objevila na přehlídce Proenza Schouler. Zajímavé bylo také sledovat vstup Julie Fox na módní molo, která se objevila v roli modelky na přehlídce LaQuan Smith v černých šatech s průstřihy. K jejímu vystoupení na molu došlo hned poté, co potvrdila konec své bouřlivé a mediálně až příliš sledované romance s Kanyem Westem. Mnoho povyku pro Julii!
Pro namíchání úspěšného módního mixu však požadujeme víc, než je návrat topmodelky Hadid či zjevení Julie Fox. Je potřeba hledání a vytváření neotřelých spojení tam, kde doposud nebyla, módních showmanů, kteří dvacetiminutovou módní přehlídku činí nezapomenutelnou. Newyorskému fashionweeku chybí tolik potřebná odvaha a výrazní módní vizionáři. Musíme připustit, že letos se žádná velká show nekonala – a doufáme, že v příští edici newyorský fashionweek přijde s něčím, z čeho zůstaneme v údivu. Nejsou to jednotlivé trendy, nýbrž osobité charaktery jejich tvůrců, co je pohonem módního průmyslu.
Mnohé přehlídky však za zmínku přece jen stojí. Například Gabriela Hearst jako návrhářka jen málo rozlišuje mezi svými dámskými a pánskými kolekcemi. V rámci prezentace její nové kolekce byly k vidění barvy, široké materiálové zastoupení a siluety sdílené napříč pánským a dámským šatníkem, které dle Hearst patří nerozlučně k sobě. Jádrem jejího myšlenkového procesu byla příroda, ale i svět umění. Například potisk kašmírového hedvábného pleteného ponča, který byl ústředním modelem kolekce, byl převzat z malby stromu od umělkyně Any Martinez Orizondo. Tory Burch zasadila svou kolekci do kulis Manhattanu se svítícími neony; ctí městskou metropoli a balanc hledá v rozmanitosti, proto servíruje pletené teplákové bundy s vysokým pasem, zužující se kalhoty a objemné bundy převázané výraznými pásy. Ačkoliv značka Proenza Schouler není žádným módním nováčkem a blíží se ke dvacátému roku své existence, nachází se právě teď na výsluní a těší se rostoucí oblibě. Značka připouští, že pohodlí a lehkost jsou módními atributy současnosti, pozůstatky lockdownu, které přetrvávají a propisují se do našich šatníků. Korzetové siluety, které byly signature modely Proenza Schouler, byly zcela přepracovány a nahradily je volné siluety či například košilové šaty volného střihu v zářivě fialové barvě, které se dříve značka vyhýbala. Nechyběl ani zvířecí potisk, jenž je pro značku také výletem do země neobjeveného.