Knoflík. Ten, který je okamžitě rozpoznatelný jako kód módního domu Chanel, usnadňuje otevírání a zavírání oděvu. Ženy se díky knoflíkům mohly zbavit všeho, co jim bránilo ve volném pohybu. Gabrielle Chanel zacházela s knoflíky s maximální úctou. Jako šperk dodává nádech odvahy a jiskru jedinečnému kouzlu, jehož byla Gabrielle teoretičkou i řemeslnicí. O dekády později přichází kreativní ředitelka domu Chanel Virginie Viard a tento drobný prvek oděvu nechává blýsknout v novém světle. Malý knoflík, symbol emancipace, bere v podobě klenotu do světa baletu a tance. „Často přemýšlím o tanci, je to důležité téma pro Chanel. Dům má blízko ke svým spřáteleným institucím, ke svým choreografům a tanečníkům a my vytváříme kostýmy pro balet. Snažila jsem se spojit sílu a jemnost těl a oblečení ve velmi éterické kolekci, složené z tylu, volánů, plisé a krajky,“ komentuje kolekci Virginie. „Tanec ve mně evokuje všechny ty příběhy a emoce, které jsou mi blízké ...“
Krajky, tvídy, knoflíky
Móda, hudba, divadlo a malba se v kolekci snoubí jako nová poezie. Století po prvních návrzích pro baletní představení od Gabrielle Chanel se historie opakuje. Kolekce oděná především v růžové a bílé barvě za své živé odstíny vděčí ruskému baletu Léona Baksta a Sergeje Diaghileva založeném roku 1907 ve Francii. Do současného šatníku se tyto dávné výjevy propisují ženskou kolekci, která se nosí přes bílé baletní trikoty a punčochové kalhoty. Tylové sukně a šaty si hrají s průsvitností a částečně odkrývají, co je pod nimi, kombinézy a peleríny jsou zdobené drobnými výšivkami květů, nechybí mašličky, zdobné krajky, flitry a všudypřítomný tvíd, který módní dům Chanel naučí nosit i vás. Těžko říct, zda se ještě nacházíme na runwayi, nebo nás Virginie Viard na jedno takové baletní představení právě nepřenesla...
Zdroj: autorský článek