Balenciaga přebírá nadvládu Aneb kterak Demna hacknul Wall Street

 

Hosté obdrželi další z netradičních pozvánek, jejichž odesílatelem byl dům Balenciaga. Není to tak dávno, co namísto papírové pozvánky dostali rozbitý iPhone s gravírováním. Nyní jim dorazil rovnou balík stodolarových bankovek signovaných Balenciagou. ‚‚Peníze jsou největší fetiš na světě,‘‘ řekl Demna poté, co předvedl dnešní show. Prostředí Wall Street dlouho nebylo v epicentru módní popkultury, což se kreativní ředitel rozhodl změnit.

Demna na molo vyslal modely v kožených maskách a latexu. Tento akt pro něj není ničím novým, tváře modelů zakrývá pravidelně již od dob svého působení u Vetements. Nové je však to, že tentokrát do masky zahalil všechny své modely. Jen podle jejich chůze jsme tak mohli odhadovat, kdo se pod nimi asi ukrývá. Atmosféru burzovní kanceláře Demna namíchal v dokonalém mixu s přijatelným fetišem, kožené a latexové looky spároval s téměř zcela černou kolekcí, kterou v její první části jen občas narušily flitrované šaty či romantické blůzy s vázankou. Právě tyto blůzy byly náznakem jemné romance v jinak uniformní kolekci potlačující jakékoliv emoce.

 

Mohlo by se vám líbit

CO SE STANE, KDYŽ SE SPOJÍ FENDI A VERSACE?

Přijatelný kýč a opulence tak, jak je máme rádi, monogramy a barokní vzory zdobící okázale oděvy, kabelky, plavky, šperky i boty. Plnost textur, motivů a odlesků kovu příznačných pro Versace ovládlo známé siluety ikonických kabelek Peekaboo i Baguette domu Fendi. Zatímco na kabelce Fendace La Medusa dřímá bájná Versace medúza, zdobí ji spolu s ní i natolik známé spojení Fendi monogramu FF. Doufáme, že jste se v tom neztratili. Potřebujete však vědět jediné: nic z toho, co patří Fendi, nezůstalo nedotčeno domem Versace. A naopak, pochopitelně.
elle.cz

 

Čím víc pruhů, tím víc... Balenciaga?

Snad jste si nemysleli, že se to nestane – nedělní show odhalila spolupráci hype módního domu se značkou adidas. Výsledkem je rozsáhlá kolekce plná typických kusů oděvu pro každou ze značek, zahlédnout jsme mohli například fotbalové dresy s nápisy sponzorů (kterými jsou pochopitelně adidas a Balenciaga), teplákové soupravy i velké kabáty zářící základními odstíny barevného spektra. Modelové oblékli mikiny s logem adidas a nápisem Balenciaga, saka a teplákové soupravy se třemi pruhy. Po spojení se s Gucci na začátku tohoto roku se adidas vrací na módní molo a hodlá všechny přesvědčit, že má módní prvenství na poli spoluprací streetwear značek s módními domy. Jestliže rok 2021 byl rokem velkých spoluprací a výměny DNA jednotlivých značek, v roce 2022 můžeme očekávat ještě více, zdá se!

 

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24