Jacquemus zavádí #See&BuyNow! Budeme kupovat módu rovnou z přehlídek?

 

Masivní nevýhody shledaly značky v obtížném koordinování nového výrobního plánu a distribuce a také udržení dynamiky prodeje. Někteří lídři byznysu se už na začátku proti tomuto modelu postavili se zcela jasným přesvědčením.    

Například prezident Fédération de la Haute Couture et de la Mode, Ralph Toledano prohlásil: „Tento koncept je absolutně nepříznivý pro kreativní haute domy“. On-line magazínu WWD zas Rick Owens řekl: „Velká část vzrušení z každé módní přehlídky je bezpochyby fakt, že si dané kousky prostě ještě nemůžeme koupit. Ztratilo by to veškeré kouzlo, kdybychom se rozhodli tuto dynamiku změnit.” Přitom sám během pandemie viru Covid-19 zvažoval přechod na dynamický a okamžitý prodej ihned po přehlídce.   

Mohlo by se vám líbit

Michael Jackson a jeho módní epos

Módní vliv Michaela Jacksona nemá obdoby. Největší hudebníci současnosti, jako Beyoncé, Kanye, Madonna či Lady Gaga mu dodnes dluží. Stejně tak mu dluží i módní designéři a všichni fanoušci módy. Co se nejvíce propsalo do našich šatníků?
elle.cz

Nicméně objevili se i ti, co si takové rozhodnutí nerozmysleli. Jacquemus totiž minulý týden přišel s oznámením, že po svých přehlídkách model ‚‚buy off the runway” zavede. Známý svými marketingovými schopnostmi tak možná talentovaný designér a jeho tým znovu otřásá modelem hybridní předobjednávky.   

Bude jediný? Dojde důsledkem pandemie k oživení dávno zrozeného a zase pohřbeného fenoménu? K podobnému kroku se letos uchýlili i ve studiích Mugler. Generální ředitel, Pascal Conte-Jodra se však nechal slyšet, že to byl unikátní krok a že si chtěli na tento způsob distribuce nejdříve sáhnout.  

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

‚‚Pandemie nabídla zajímavou reflexi. Věřím, že bude mít ještě dodatečný vliv na změny v průmyslu a některé bude výrazně urychlovat,” myslí si Pascal. Digitální prodej ostatně nabídl silný impuls. Pandemie posílila on-line prodeje, které zachránily odvětví v době krize. Značky obdržely cennou lekci a naučily se investovat do strategií komunikujících přímo s koncovým spotřebitelem. 

Jacquemus se do značné míry spoléhá na digitál: na Instagramu se chlubí víc jak třemi miliony fanoušků. Zakladatel brandu, Simon Porte Jacquemus navíc marketingové příspěvky ředí střípky ze svého osobního života, takže vytváří představu velmi osobního přístupu. Krok týmu Jacquemus je každopádně odvážným gestem, který teď bezesporu bude sledovat celé módní soukolí a bude rozhodující pro vývoj smělého distribučního trendu.    

Mohlo by se vám líbit

Potkali jsme finalisty Schwarzkopf Elite Model Look 2021 zblízka!

Už v pondělí proběhne slavností vyhlášení vítězů prestižní modelingové soutěže Schwarzkopf Elite Model Look 2021 a my jsme se včera měli šanci potkat s finalisty. Jaká je budoucnost modelingu po pandemii? A jak se mění standardy fyzické krásy v modelingu?
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24