Proč je právě tento typ kabelky tak žádaný? Možná je to její nezaměnitelný design, který okamžitě přitahuje pozornost. Vypadá jako klasická baguette, kterou světu dal módní dům Fendi a jejíž slávu zpečetila Carrie Bradshaw, ale s jedním výrazným rozdílem – její oblíbená silueta byla prodloužena. Tato inovace dodává baguette doposud nepoznané možnosti, jichž se jala chopit celá řada značek. Jako Alaïa s již zmiňovanou jezevčí Le Teckel, svou adaptaci na prodlouženou baguette představily už i značky jako Khaite, The Row nebo Prada. Pokaždé jiná, jedno ji však spojuje – nezvykle podlouhlý tvar, který ji činí neobvyklou.
Kabelka jara 2024, velká tak akorát
V posledních několika sezonách jsme byli svědky toho, že klasické siluety kabelek nabývaly nových podob: menší, širší a horizontálnější. Tato silueta je známá právě jako prodloužená baguette, nebo jako east-west bag. Zkrátka kabelka, která se táhne od východu k západu! Jistě, humor stranou, módní svět tuto kompaktní kabelku s charakteristický nataženým tvarem bere zcela vážně. Stala se oblíbeným tvarem i proto, že je dostatečně malá na to, aby byla vhodná pro každou příležitost, a dostatečně velká pro to, aby se do ní vešly všechny nezbytnosti. Všechny prodloužené baguette bezesporu pojmou mobil, rtěnku, klíče, pouzdro na brýle a jistě ještě něco dalšího, bez čeho se zrovna neobejdete.
Prodloužená baguette pro každou příležitost
Je elegantní, praktická a nadčasová. Její předchůdkyně jsme mohli vídat na stránkách magazínů již v padesátých letech, kdy byly prodloužené siluety kabelek rovněž oblíbeným kouskem. Současná prodloužená baguette je rafinovaná a navíc velmi všestranná. Můžete ji nosit přes rameno, jako crossbody nebo jen v ruce. Kombinuje se s jakýmkoli outfitem – od ležérního oděvu do města až po formální oblečení na večer. Abyste ji využili co nejlépe a postarali se tak o to, aby její cost per wear hodnota byla co nejnižší, hledejte kabelku se středně dlouhými úchyty, abyste ji mohli nosit v ruce, ale i přes rameno. Trend prodloužené baguette není jenom módní výstřelkem na jednu sezónu, mnoho značek ji již představilo ve svých kolekcích na podzim a zimu tohoto roku. Můžeme tedy očekávat, že se tento trend udrží ještě dlouho. Až ji na podzim uvidíte na každém rohu, vzpomeňte si... My jsme vám to přece říkali!
Zdroj: Editorialist, ELLE.com, Launchmetrics / Spotlight