Dlouho očekávaný debut kolekce na jaro/léto 2019 pro módní dům Celine pod vedením Hediho Slimanea nedopadl tak, jak jsme si přáli. Dopadl tak, jak jsme očekávali. Hedi se i po návratu po několikaleté pauze drží svého kopyta a černých kotníčkových bot, minišatů, úzkých pánských obleků (kterými kdysi u Diora způsobil revoluci) a nehodlá se toho vzdát ani pod záštitou značky, která byla přesným opakem takové estetiky. Že tahle premiéra nejspíš nebude mít pro Hediho hladký průběh, bylo jasné hned po tom, co z loga značky zmizela čárka nad E a na Instagramu se začaly objevovat účty oslavující éru Céline 2008–2018, tedy dobu, kdy Céline vedla Phoebe Philo.
Přesto, že podle odborníků má za sebou Slimane armádu věrných fanoušků, kteří za jeho kolekce jistě budou ochotni utrácet peníze, nemůžeme se zbavit té hořké pachuti na jazyku, že tohle je prostě špatně. Kdo bude chtít YSL, koupí si YSL. Phoebe Philo, její vize a její představa ženy, bude chybět. Její nedotknutelná pozice módní modly tak dostává razítko a je jasné, že jsme svědky velké ztráty pro módní svět.
Značka oslavujíci ženskou sílu, jinakost a pohodlí se tak stala něčím zcela jiným. I když to, že nás čeká něco zcela jiného, bylo jasné už po odstranění É a po zveřejnění vizuálů. Větší antitezi jsme si nedovedli představit. Ženy jako Joan Didion nahradí v kampaních o generaci mladší modelky. Powerdressing pak nepohodlné mini mini mini šaty a kabáty až na zem krátké kožené křiváky.
A internet, zdá se, souhlasí. Negativní reakce na kolekci se začaly objevovat okamžitě po přehlídce. Módní weby, influenceři, módní insideři a jednotlivci z řad zákazníků se shodli na tom, že tohle módní manželství nejspíš nebude nejšťastnější. Módní instagramová policie Diet Prada si zase všímá podobnosti kolekce s tím, co Hedi Slimane vytvářel pro YSL.
Chceme velké trenčkoty, boty, v nichž vydržíme běhat po městě celý den, kalhoty s puky, maxi šaty a košile, ve kterých se budeme cítit svobodně a pohodlně.
Phoebe, koukej se rychle vrátit.