Recenze: Carrie Diaries

Pěkně od začátku. Carrie Diaries je prequel slavného Sexu ve městě. Děj sleduje osudy Carrie Bradshaw v roce 1984, tedy v době, kdy sundala rovnátka a začala poznávat svět prvních lásek i posledních módních výstřelků. Má mladší sestru, hodného otce, žije na předměstí a právě dostala svou první práci ve velkém New Yorku. Seriál může začít!

Hned první problém je ale v tom, že kudrnatá AnnaSophia Robb jako náhrada za Sarah Jessicu Parker nestačí. Ač se snaží, je jen o třídu lepší než ostatní hvězdičky v podobných teen dramatech. Další zádrhel je také zřejmý – místo stanice HBO, která si jako placený kanál může mnohé dovolit, Carrie Diaries jsou majetkem CW. Ten je cílený na náctileté diváky, a proto se o sexu a jeho praktikách (které byly podstatou předchozího seriálu) může mluvit jen v náznacích, pokud vůbec.

Picture_3

Seriálu nepomáhá ani období, do kterého je vsazen. Osmdesátá léta, jejich styl i hudba vám budou cizí, pokud jste v nich nevyrůstali a je vám zhruba tolik, co hlavní hrdince. A naopak – jsou-li osmdesátky léty vaší puberty, nemá vám Carrie a její kamarádky, které právě bojují se ztrátou panenství, co nabídnout tematicky, protože už jste přece jen trochu jinde… Je to prostě začarovaný kruh a jsme zvědaví, jak (jestli vůbec) se z něj seriál Carrie Diaries vymotá.

Přesto však je ve své naivitě seriál kouzelný, a jestli milujete teen romance a hezkého hlavního hrdinu s povahou Jamese Deana, pak se nechte okouzlit světem jedné mladé dívky, která právě začíná objevovat samu sebe i Manhattan, jehož ulicemi se za pár let bude procházet v páru bot od Manola Blahnika…

Časopis ELLE

ELLE Říjnové vydání 10/24