Stejně jako ostatních pět již existujících prostorů v jiných částech světa (Paříž, Tokio, Hongkong, Tchaj-pej a Singapur) i toto centrum bude sloužit jako výstavní síň moderního umění a současně i jako pozvánka na originální a autentickou výpravu do středu tvůrčího dění.
Konfrontace klasického a moderního
Projekt vznikl díky partnerství Louis Vuitton s benátskou nadací pro veřejná muzea – díky podpoře Louis Vuitton se tak budou restaurovat umělecká díla a nadace na oplátku zapůjčí umění do kulturního prostoru Louis Vuitton. Konfrontace klasického a moderního umění navíc propůjčí nový rozměr a smysl oběma uměleckým světům.
První bude Othello
Úvodní výstava v prostoru L. V. nese název Where should Othello go? a odvíjí se kolem díla Pompea Molmentiho (1819–1894), které bylo s pomocí Louis Vuitton restaurováno. Výstava skládá poctu jednomu z nejslavnějších děl benátské školy, obrazu Smrt Othellova (1866), který zobrazuje legendární benátskou postavu. Naproti obrazu Pompea Molmentiho bude audiovizuální instalace soudobého umělce Tonyho Ourslera (nar. 1957) nesoucí název Strawberry-Ecstasy-Green. Toto nezvyklé uspořádání děl má inspirovat návštěvníka k úvaze o jiném vnímání díla, které je méně konvenční, než se na první pohled jeví.
Barevná symbolika
Kombinace média videa a plastických tvarů z barevného skla představuje pro Tonyho Ourslera oživlý symbolismus barevnosti vyjadřující Othellovu tragédii. Jak? Červená barva je symbolem vraždy Desdemony a Othellovy sebevraždy; zelená je barva žárlivosti; černá je kůže Maura Othella atd. Ústřední postavou narativu výstavy je Othello. Díla Molmentiho a Ouslera v přímém kontrastu prozrazují své rozdíly a zejména pozoruhodné podobnosti. Po výstavě se obraz Pompea Molmentiho Smrt Othellova vrátí do muzea Ca’Pesaro.
Mimochodem, Tony Oursler se proslavil například ikonoklastickým klipem k písni Davida Bowieho Where are we now? z letošního ledna.
Kdy a kde:
Louis Vuitton Venezia Space, Calle del Ridotto 1353, 30124 Benátky
1. 6.–24. 11. 2013
Otevírací doba: po–so 10.00–19.30, ne 10.30–19.30