Z dílny autorská dvojice, již tvoří někdejší spolužáci z pražského gymnázia a FAMU, spolu zatím vzešlo dvanáct úspěšných celovečerních filmů, mezi kterými nechybí Pelíšky, Pupendo, Musíme si pomáhat, Horem pádem, Kráska v nesnázích, Medvídek, U mě dobrý, Nestyda, Kawasakiho růže a nejnověji Nevinnost.
Dnes známý tvůrčí tandem se pracovně poprvé sešel nad scénářem k filmu Pějme píseň dohola pro tehdy debutujícího režiséra Ondřeje Trojana. Jak Petr Jarchovský po deseti letech vzpomíná na práci, při níž na filmové plátno převáděl svou zkušenost s pionýrskými tábory? “Oba, Honza i já, jsme se jich účastnili v sedmdesátých letech jako děti a v letech osmdesátých společně jako vedoucí. V obou případech jsme na ně měli zvláštní směsici vzpomínek, které nás inspirovaly a které jsme chtěli do scénáře promítnout. A tak jsme si vypsali do notýsku společné zážitky, humorné, trapné i tristní.“
Původně studentská práce se dostala z šuplíku na Barrandov a proběhlo zběsilé hledání hereckých představitelů. “Na svůj první konkurz k nám přišla tehdy třináctiletá Aňa Geislerová. Přišla sama, v podpaží s nějakou složitou knihou, aby dala najevo svoji vyspělost,” vzpomíná Petr.
Za spoluprací s Janem Hřebejkem se teď na stránkách ELLE bude ohlížet každý měsíc. Chcete si přečíst, jaké další zážitky provázely vznik komedie Pějme píseň dohola? Čtěte únorové vydání!