Bylo nebylo

Nestalo se to za sedmero horami ani za sedmero řekami, nýbrž nedaleko pražské výpadovky, kterou stejně jako den předtím i den nato soužil dopravní stupeň číslo čtyři. Kousek vedle té změti hluku a smogu se za stromovým houštím rozléhá Císařská louka, travnatá oáza ukrytá před ruchem velkoměsta. Ani tady však nevládne ticho – ptáci cvrlikají tak vehementně, jako by sborově nacvičovali Vivaldiho jarní sonátu, a jásot hráčů plážového volejbalu se mísí s rytmickým pokřikem posádky pádlující po Vltavě na dračích lodích.

Právě na téhle louce se toho dne sešli tři dávní přátelé, Jana Plodková, Jaroslav Plesl a Václav Neužil. Tři herci, kteří se dost možná neviděli od skončení natáčení pohádky Hodinářův učeň, v níž si zahráli bok po boku. Někdy i doslova.

Jmenujte jakoukoli nerozlučnou dvojici – Bena Afflecka a Matta Damona, Dolceho a Gabbanu, Chipa a Dalea  –  nikdo z výše jmenovaných si blízkost nejlepšího přítele nevychutnal tak intenzivně jako Jaroslav Plesl s Václavem Neužilem. „Já netočil jediný záběr bez Jardy,“ přiznává  Václav a jeho kolega pokračuje: „V pohádce ztvárňujeme kouzelné bratry, kteří se dovedou proměňovat v různé inkarnace. A jednou z nich byla siamská dvojčata.“ V praxi to vypadalo tak, že k sobě herci byli odshora dolů přilepení izolepou a nejdrahocennější částí dne pro ně byla soukromá ranní chvilka na toaletu. „Celý den až do večera jsme se pak od sebe už nehnuli. Blíž jsme si nemohli být,“ vzpomíná na prožitou symbiózu Jaroslav a dál vypráví v množném čísle, jak to často dělávají dlouholetí manželé, matky s dětmi a soudruzi z jedné partaje: „Uvědomili jsme si, že takovou míru intimity bychom s nikým jiným nezvládli. Nebylo to jednoduché, ale s Vaškem jsme takoví kamarádi, že si tu osobní zónu necháme rádi od toho druhého narušit,“ říká a z legrace vrhne na jmenovaného přítele zamilovaný pohled. Je to dojemnější, než když si Tom a Jerry popřáli hezké Vánoce. Václav Neužil mu obličej oplatí a se smíchem poví: „Ten druhý vám prostě musí být libý. A my jsme si voněli.“

Snem naší generace byl Arabelin prsten. Teď bych si přála plášť teleportace.

PRINCOVÉ A VEČERNICE

Vítr fouká od řeky tak silně, že v něm vílí hlas Jany Plodkové chvílemi zmizí a pak se z něj zase vynoří na povrch jako kvítek plovoucí mezi vlnami. S dvojhlasem rozdováděných pánů svádí až neférový souboj. Jak tu teď všichni tři sedí, jejich konstelace se pravděpodobně podobá té, jaká mezi nimi vládla na place: zatímco bratrská dvojka se klukovsky pošťuchuje, ustavičně vymýšlí žertíky a jeden druhému skáčou do řeči, jejich filmová sestra se nachází na druhé straně jako něžná protiváha. 

Režisérka Jitka Rudolfová věděla, proč si tuhle trojici vybrala do svého nejnovějšího filmařského projektu, nakonec, obsadila ji už do seriálu Single Lady a celovečerního vztahového dramatu Rozkoš. V případě Hodinářova učně jim na míru ušila role tří sourozenců, kouzelných sudiček, kteří nad kolébkou prorokují osud nemluvňatům. Zatímco zákeřná Lichorádka Jana Plodková přeje ústřednímu hrdinovi samé mrzutosti, její dobrosrdeční bratři mu vinšují štěstí a angažují se na jeho životní cestě tak, že jej dostávají z nejrůznějších šlamastyk.  „Hrajeme s Jardou takové vtipné bazilišky, kteří hlavnímu hrdinovi pomáhají překonat nástrahy života a najít smysl. Naše postavy se tak nějak pořád hašteří, láskyplně hádají a provokují a my jsme v tom duchu pokračovali i mezi klapkami,“ živě popisuje Václav.její dobrosrdeční bratři mu vinšují štěstí a angažují se na jeho životní cestě tak, že jej dostávají z nejrůznějších šlamastyk.  „Hrajeme s Jardou takové vtipné bazilišky, kteří hlavnímu hrdinovi pomáhají překonat nástrahy života a najít smysl. Naše postavy se tak nějak pořád hašteří, láskyplně hádají a provokují a my jsme v tom duchu pokračovali i mezi klapkami,“ živě popisuje Václav...

... více se dočtete v zářijovém čísle ELLE, které je zrovna na stáncích!

Hodinářův učeň

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24