1. Deluxe: How Luxury Lost Its Luster
Kniha, v níž je neuvěřitelně dobře prozkoumána historie licencí a marketingových strategií módních velikánů. Bývalá reportérka Newsweeku Dana Thomas vás seznámí se vším od padělání značek až k boomu kolem značkových vůní.
Měla byste si ji přečíst v případě, že vás zajímají fakta o nejsilnějších módních impériích, jako je LVMH nebo Gucci Group.
2. DV
Pokud nevíte, kdo je Diana Vreeland, vězte, že tato dáma má do módy co mluvit.
Diana je totiž módní ikona a editorka, která napsala autobiografii, v níž poutavě líčí život v Paříži a práci pro Harper’s Bazaar a Vogue.
Její postřehy ze zákulisí módy a časopisů vás s jistotou strhnou a sama Diana nadchne.
3. Fashion Now
Veterán Colin McDowell vám ve své masivní bibli představí vzestupy a pády v módní branži. Dowell se od počátků módních časopisů dostává až k současnosti a seznámí vás s nejslavnějšími módními fotografiemi, návrháři a nejúspěšnějšími modelkami.
4. The Beautiful Fall
Kniha, kterou napsala Alicia Drake, je ve skutečnosti portrétem dvou nejvýznamnějších mužů v módě dvacátého století – Karla Lagerfelda a Yvese Saint Laurenta. Jde o skutečně poučné čtení – stovky zápisků ze scény sedmdesátých let. Takže pokud milujete retro Lagerfelda nebo Laurenta, tak už ji pravděpodobně dávno máte.
5. The End of Fashion: How Marketing Changed the Clothing Business Forever
Tato kniha sklidila už několik vášnivých reakcí – jedni ji milují, druzí nenávidí. Teri Agins, redaktorka Wall Street Journal, mapuje široké spektrum módní branže – od maloobchodních řetězců přes výrobu a marketing.
6. Stylist: The Interpreters of Fashion
Tuto knihu si přečtěte, pokud vás zajímají postřehy Anny Wintour, Sarah Mower a Raula Martineze. Dozvíte se nejdůležitější informace ze světa stylistů, redaktorů a všech těch, kteří pracují na dokonalém vzhledu modelek.