„Miřte na měsíc, i když jej minete, budete mezi hvězdami,“ to není výcuc z horoskopu zapomenuté TV přílohy, tohle může být i rada. Pro mnohé erudovaná. Jim podobné vydává Štěpánka V. Moderní čarodějka, která ženám radí s podnikáním. „Dokázala jsem díky rituálům zhmotnit milionový business v rekordním čase,“ vítá na svých stránkách Štěpánka klientky. Využívá přitom osvědčených metod, při nichž mění nastavení mysli a vkládá záměry do energetického pole klientky. To se děje na takzvaném rituálu, tedy zhruba čtyřicetiminutové schůzce, kde dochází k mnoha dílčím procesům, kterým čarodějka Štěpánka nastavuje vaší osobní strukturu na cestu k úspěchu.
„Při ukotvení nejprve otevírám tvé srdce, harmonizuji čakry a pročišťuji auru, abych následně mohla veškeré tvé záměry vcítit a vložit do tvého energetického pole,“ vysvětluje na svých stránkách. Když si pročítám i jiné příspěvky od podobných žen na zahraničních webech, dochází mi, že se vlastně jedná o citlivý terapeutický přístup, který vám pomáhá držet pozitivní a čistou energii, kterou pak okolí oplácí příležitostmi a z nich plynoucí prosperitu. Způsobů, jak pohnout osobnostním rozvojem v rámci profesního života nabízí magie daleko víc. Japonská čarodějka žijící v Los Angeles, Madoka nabízí i výklad karet, nebo odblokování dluhů. V komunitách na sociálních sítích vliv odbornic na aplikování magie v byznysu roste a nezřídka kdy prosakují příběhy úspěšných managerek a podnikatelek, které se díky magickým radám snadno vyhouply na výsluní.
A proč hned na úvod nezmínit jednu z nejslavnějších fanynek čarodějnictví: Gwyneth Paltrow. Ač je sama označována za bílou čarodějnici wellness průmyslu, do čarodějnice má ještě daleko (nikdy však neříkej nikdy) i proto si nechala od těch nejzkušenějších radit. Pro americkou verzi magazínu Elle Gwyneth v jednom z rozhovorů prozradila: „Rozumět svému nitru a místu na tomto světě je důležité a někdy vám k tomu mohou pomoci energie, kterým nerozumíme. Není třeba se stydět, že ne vždy rozumíme všemu, co se kolem nás děje. Proto většinu svých rozhodnutí, nebo situací, které se kolem mě dějí konzultuji s co největším počtem lidí, včetně těch, kteří rozumí energiím proudících kolem nás. “ Gwyneth tak rozhodně nic nepodceňuje a při zakládání svého dnes už miliardového byznysu Goop byla v úzkém spojení se známou čarodějnicí z Los Angeles, která si nenechá říkat jinak než Soul Enchantress.
A kdyby vám tento příklad připadal příliš vzdálený, zůstali byste v úžasu, kolik Češek podlehlo čárám v podnikání. Zde se vracíme ke Štěpánce a její komunitě, kterou založila na Facebooku. V ní mnohdy zaznívá, že v českém prostředí se ženy stále dost stydí přiznat, že využívají rad čarodějnic, jejich počet ale narůstá a sdílí svoje zážitky v uzavřených fórech a na vybraných webech. Tu nejodvážnější skupinu eviduje na svém webu katalog rebelek vidanté (označení pro moderní čarodějku/vědmu) JanaS. Důležitými pilíři jejího portfolia je třeba i Jana K. stojící za podnikem TopFamilyCare, která zprostředkovává kvalitní filipínské pracovnice do rodin, kde jsou potřeba, úspěšná brand managerka Veronika A. nebo Jana E., která založila vlastní značku autorského upcyclingového nábytku.
Je úspěch v jejich případě náhoda, vlastní přičinlivost, nebo i špetka zaklínadel? Ať už se na tento společenský trend podíváte z jakéhokoliv úhlu, nedá se mu upřít jediné. Čarodějky, ať už v jakékoliv podobě přežily až dodnes. To je vlastně sám o sobě dost přesvědčivý fakt. Nesvědčí to přeci jen o něčem?