‚‚Tento projekt o třech dějstvích byl nahrán během tří let pandemie. Čas, kdy vše bylo nehybné, ale také čas, kdy jsem zjistila, že jsem nejkreativnější,‘‘ nechala se slyšet Beyoncé, naznačujíc, že jde o první část ze tří. Týden po vydání prvního singlu Renaissance se hudebnice vydala na Instagram, aby prolomila mlčení o albu a podělila se o velmi očekávaný obal. Na fotografii, která přesně zapadá do předpokládaného disco tématu renesance a znovuzrození, se zdá, že obal alba je ovlivněn slavným snímkem Biancy Jagger na koni ve Studiu 54 z roku 1977. ‚‚Tvorba tohoto alba mi umožnila mít své místo pro snění a hledat únik v době, která je pro svět děsivá. Umožnilo mi to cítit se svobodně a dobrodružně v době, kdy se nic jiného nehýbalo. Mým záměrem bylo vytvořit bezpečné místo, místo bez posuzování. Místo bez perfekcionismu a přemýšlení. Místo pro výkřik, uvolnění, pocit svobody. Byla to krásná poznávací cesta,‘‘ uvedla hudebnice před pár týdny na svém Instagramu. Poselství, které do šestnácti skladeb alba vepsala, si od páteční půlnoci můžeme poslechnout i my. A proto, nezlobte se, kdybychom nepřijímali hovory. Jsme teď tak trochu zaneprázdnění...
Pocta hudebním ikonám
Renaissance je diskotékovou oslavou tanečního parketu. Je odosobněním se od více politického poselství, do kterého se v posledních letech B opírala, plné hymen oddaných osobní moci a znovuzrození a projevů nefalšované radosti. Skladby mapují mnoho nálad a vln rozpoložení, kterými hudebnice v době její tvorby procházela. Ve skladbách hostuje ikona art popu a diska Grace Jones, dále Tems a BEAM, včetně několika hudebních příspěvků od zpěváka a hudebního producenta The-Dream, který se dříve podílel například na megahitu „Single Ladies (Put a Ring on It)“. Navzdory neuvěřitelné schopnosti Beyoncé udržet všechny své projekty pod pokličkou až do oficiálního data jejich uvedení, album uniklo téměř o dva dny dříve. Podle magazínu Variety se totiž CD dostalo na mezinárodní pulty dříve, než bylo plánováno, a uživatelé sociálních sítí okamžitě sdíleli skladby online.
Cirkus módní velkoleposti
Beyoncé se chlubí svým vkusem a módní plynulostí již řadu let, tentokrát se však za pomoci designérů a značek vydala na vskutku poutavou módní epopej. Christopher John Rogers, La Perla, GCDS, Melissa Simon-Hartman, Dolce & Gabbana, Gucci, Nusi Quero, Rick Owens, ALAÏA, Schiaparelli, Versace, Mugler, Luis de Javier, Bethany Cordwell, Natalia Fedner... Ti všichni svými místy až surrealistickými či metaverse oděvy sehráli svou roli na cestě albem. Beyoncé překračuje hranice všech dosavadních trháků a vzdává hold jménům popkulturního světa hudebního i módního, hravě se přitom propojuje s nastupující generací kreativců, kterým poskytuje volné pole působnosti. Při tom všem však zůstává nekorunovanou královnou popu. Znovuzrozenou.
Zdroj: W Magazine, Dazed, NPR