Zadáno pro mileniány

Kosmetické výrobky značky Dior byly ještě donedávna statusovou záležitostí určenou pouze pro vyvolené, rozuměj movitější zákaznice. Ty však pomalu začaly odrůstat cool střevícům, a tak přišel čas zaměřit se na budoucnost. Klientky, jež jsou právě teď na vrcholu sil, si touží co nejdéle udržet svůj mladistvý vzhled a rády za něj zaplatí. Své finanční prostředky navíc investují do čehokoli, co zavání dobrým příběhem, silnou značkou a pěknou fotkou na Instagramu, čímž ještě dané firmě zdarma odpromují produkty, za něž samy zaplatily. A jak řekl, tak udělal. 

Kreativní a image ředitel Christian Dior Makeup Peter Philips stvořil speciální řadu pro mileniály Dior Backstage. Ta obsahuje multifunkční přípravky, make-up ve čtyřiceti (!) odstínech na tvář i tělo, paletky na tváře, oči, obočí a rty a štětce, kterými pak vytvoříte dokonalý „Dior Backstage“ look. Philips se při tvorbě řady inspiroval prací v zákulisí módních přehlídek. „Obsahuje všechny nezbytné produkty v neutrálních odstínech a s přizpůsobivými texturami vhodnými pro každý tón pleti,“ dodává. Ceny jsou nižší, než jsme u kosmetiky Dior zvyklí. Což v překladu znamená, že make-up nebo multifunkční paletku si mohou dovolit dvacetileté studentky stejně jako úspěšné manažerky, navíc všechna etnika. Brand má tak novou početnou základnu zákaznic a ty zase mají novou řadu multifunkčních (skoro by se nabízelo říct multikulturních) produktů. Tomu se říká win-win. 

Mileniálové si produkt nejenom koupí, ale ještě mu udělají zdarma reklamu.

Uspokojené potřeby

Kde se vůbec vzala ona obsese mileniálů kosmetikou? „Žijeme ve věku Instagramu, kde jsou všichni spokojení, krásní a věčně mladí. A jelikož mileniálové tráví mnoho času na sociálních sítích, jsou představě dokonalosti vystavováni den co den. Perfektní vzhled je pro ně podmínkou,“ vysvětluje marketingová expertka Pavlína Louženská. Ostatně kdo by nepodlehl, když influenceři ve svých příspěvcích dennodenně doporučují konkrétní produkty i s uživatelskou recenzí a slevovým kódem na první nákup. Jejich síla je bezbřehá, a jakmile vám svůj produkt z displeje mobilu „prodává“ třeba Kim Kardashian, rázem nabudete dojmu, že nutně potřebujete tu úžasnou nude rtěnku nebo konturovací paletku od její značky KKW Beauty, kterou slavná Kim používá každé ráno. A co teprve její nevlastní sestra Kylie Jenner se svojí kosmetickou řadou Kylie Cosmetics?! Již od svých devíti let se pravidelně objevovala v rodinné reality show, a když se rozhodla svoji slávu zpeněžit, vzpomněla si na to, že vždy měla komplex ze svých úzkých rtů a nemohla najít ideální konturovací tužku a rtěnku, které by k sobě pasovaly. Tak se, jak píše magazín Forbes, rozhodla je vyrobit sama, najala si externí firmu a za ušetřených 250 000 dolarů z modelingu nechala vyrobit prvních 15 000 kusů těchto lip kitů. O tom, že se vyprodaly během chvilky, netřeba pochybovat. Aktuálně má Kylie na Instagramu více než 113 milionů followerů. I kdyby po jejích produktech dychtilo pouhopouhé procento z nich, je jasné, že dolary se jen pohrnou. 

Co ještě, kromě posedlosti krásou, snadnou ovlivnitelností a potřebou být trendy dělá mileniály nejsilnější kupní silou současnosti? Podle Louženské je to i fakt, že současní dvacátníci až třicátníci postrádají jakékoli vážnější závazky. „Spíš než auto si pořídí luxusní oblečení a kosmetiku. Zážitek je pro ně důležitější než vlastnictví, a tak fráze rozmazlit se dostává úplně nový rozměr.“ Třebaže s nimi nemusíte souhlasit, přinášejí mileniálové i spoustu dobrého. Například jim určená reklama kosmetické značky Covergirl do spotu na řasenku So Lashy! vedle zpěvačky Katy Perry a herečky Sofíe Vergary angažovala i muslimskou beauty blogerku Nuru Afiu zahalenou do hidžábu nebo mladičkého influencera Jamese Charlese. Podtitul reklamy hlásá Lash Equality (řasovou rovnost). Dokonalé řasy pro každého! Bez ohledu na pohlaví, vyznání nebo barvu pleti. Peace! 

Text: Anna Machová

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24