Znáte ji pravděpodobně pod přezdívkou Violette Fr, ale její skutečné příjmení zní Serra. V rozhovoru, který s ní kdysi natočila jiná ikona francouzského stylu Garance Doré, přiznává, že měla docela náročné dětství. Svou rodinu popisovala jako „poměrně dysfunkční" a malá Violette trávila čas v internátní škole. Zamilovala se do výtvarného umění a chtěla především malovat. Jednou ji ale kamarádka poprosila, aby ji pomohla s líčením na karneval a Violette propadla make-upu. V 19 letech proto odcestovala do New Yorku, kde se rozhodla stát se tou nejlepší vizážistkou na světě. Na žádné kurzy neměla Violette peníze a učila se z knih. První, kterou si koupila, byla od Kevyna Aucoina, který líčil Whitney Huston, Cindy Crawford, Tinu Turner nebo Janet Jackson.
Při prvních pokusech s profesionálním líčením používala Violette nejrůznější barevné pigmenty, které míchala mezi sebou. Absenci drahé kosmetiky vyrovnávala svým nadšením, chutí se učit a kreativitou. Přesto se ale její kariéra vzhůru rozhodně nevystoupala a Violette se musela vrátit domů. „Řekla jsem si, že musím coby vizážistka prorazit během čtyř let. Bylo to těžké, častokrát mě nechtěli, ani když jsem nabízela, že udělám make-up zdarma," vzpomínala v rozhovoru pro magazín Blueprint.
Nejčastější rada, kterou Violette dostávala, byla: musíš absolvovat kurzy líčení a přizpůsobit svou práci komerčním požadavkům. Ale tvrdohlavá Pařížanka odmítla ustoupit ze svého kreativního pojetí byť o píď. Jejího portfolia, které překypovalo barevnými experimenty si však pomalu začínaly všímat francouzské magazíny. To byl zlomový moment její kariéry. Poté přišlo líčení pro topmodelku Natalii Vodianovou a herečku Leu Seydoux. V roce 2012, tedy před devíti lety, se stala nejmladší kreativní konzultantkou make-upu pro Dior.
Ve stejný čas se také rozhodla založit si vlastní YouTube kanál, kam dodnes nahrává velmi oblíbená videa o tom, jak se rychle a efektně nalíčit, či starat o pleť a vlasy. Dnes Violette na sociálních sítích sleduje okolo 700 tisíc odběratelů a líčí pravidelně nejen pro Elle či Vogue, ale i pro Dazed&Confused nebo W Magazine. Před čtyřmi lety, kdy už žila zpět v New Yorku se svým životním partnerem a otcem dcery Inés, fotografem Stevenem Panem, se Violette stala globální beauty ředitelkou pro Estée Lauder.
Možná odebíráte Violettin newsletter, ve kterém vás každý týden přesvědčí o tom, jak je krása spojená s uměním žít. Jak Francouzi říkají, „joie de vivre". V praxi to znamená, že make-up by měl být velmi jednoduchý, rychlý a nenáročný. Jen zdůraznit vás, nikoliv potlačit. Proto Violette odmítá contouring a vyzývá vás, abyste vnímali péči o sebe jako sebevyjádření. Nikoliv příležitost proměnit svou nedokonalost. K líčení ji inspirují výtvarní umělci jako Mark Rothko nebo Yves Klein.
Zkraje letošního roku oznámila vizážistka také velkou novinku: uvedla na trh vlastní kosmetickou značku. Zatím se dá objednat jen do několika zemí (ale kupodivu to jde na Slovensko), ale několik produktů, kde najdete i suchý šampon či olejový parfém, budí velké nadšení. Vyvinout je trvalo tři roky a mohou se pochlubit nejen vytříbeným minimalistickým designem, kde vévodí zlaté logo od Heleny Soubeyrand, ale také speciální aromaterapeutickou vůní.
„Moje kosmetika je součástí životního stylu," řekla si Violette a kývla na spolupráci s francouzskou skateboardingovou značkou Bisous Skateboards. Před nedávnem společně uvedli mikiny, trička, ponožky a skateboardy s logem Violette v rámci velmi stylového pop-upu v newyorském Sohu. Violette má spousta talentů: na sítích nepůsobí jako nedostupná kráska, ale příjemná, stylová kamarádka, která vám ochotně poradí. K tomu je opravdu skvělá vizážistka i obchodnice. Není divu, že jeden z nejlegendárnějších kosmetických domů světa si ji vybral za svou novou kreativní ředitelku.
Violette střídá Olivier Echaudemaisona, kterému je téměř 80 let. Pracoval s takovými věhlasnými fotografy jako byl Richard Avedon, Helmut Newton nebo David Bailey. Byl to právě on, kdo vymyslel jednu z nejprodávanějších rtěnek na světě - Kiss Kiss. Značce ale chybí kontakt s mladšími klienty, proto má před sebou Violette obrovský úkol. Nejen seznámit se vším, co leží v téměř dvě stě let starém archivu Guerlain (značka byla založena v Paříži v roce 1828), ale také modernizovat přístupy i receptury. Nemůžeme se dočkat, čím nás Violette zase překvapí. Už teď ale víme, že to bude krásné.