Kosmetické dynastie

Rodinné firmy jsou běžnou součástí každého druhu podnikání, ale v pleťové i dekorativní kosmetické branži jich je až překvapivě hodně. Přinášíme vám příběhy čtyř z nich.

Estée Lauder

Počátky americké ikony sahají do roku 1947, kdy manželé Estée a Joseph Lauderovi uvedli v newyorském obchodním domě Saks čtyři přípravky pro péči o pleť. Estée, důmyslná podnikatelka, dosáhla úspěchu díky své neustálé přítomnosti na pobočkách vlastní značky až do konce svého života. Zároveň přišla s převratným přístupem k prodeji, který je dnes naprostou samozřejmostí. Právě ona totiž zavedla dávání vzorků ostatních výrobků ke každému nákupu. Estée Lauder byla zároveň také první kosmetickou značkou, jejímž kampaním propůjčily tvář modelky a slavné osobnosti. Ve stejně laděném průkopnickém směru pak pokračovali i její synové Leonard a Roland a nyní i čtyři ze šesti jejích vnoučat. Stále se zaměřují na detailní výzkumy omlazení pleti během spánku a jejich výsledky se úspěšně odrážejí na milionech prodaných krémů všude po světě. Dnes má kosmetický gigant pod svým křídlem dokonce 28 jiných značek, mezi něž patří například Clinique, MAC nebo Bobbi Brown.

laude

Sisley

Už po tři generace se věnují D’Ornanovi výrobě přípravků pro krásu. Tuto rodinnou tradici započali v roce 1976 Hubert a Isabelle d’Ornanovi, když založili firmu pojmenovanou po impresionistickém malíři Alfredovi Sisleym. Ten se věnoval zejména malbě krajinek, což se váže k přírodě, kterou ve svých výrobcích právě Sisley hojně využívá. Jsou většinou založeny na esenciálních olejích a blahodárných účincích bylinek a rostlin. Čtyři roky po svém vzniku tak značka slavila úspěch s Émulsion Écologique, tedy emulzí ochraňující pleť před nepříznivým životním prostředím. Každý přípravek z laboratoří Sisley je nejdřív testován celou rodinou, než jde ve Francii do masové výroby. Například legendární Sisleÿa vznikala obdivuhodných deset let. Tento poklidný přístup odlišuje Sisley od ostatní kosmetické konkurence honící se za neutuchajícím přísunem senzací. Hubert a Isabelle mají dohromady pět potomků, z nichž se dva, Philippe a Christine, také podílejí na vedení společnosti s více než tisícem zaměstnanců.

sisley_rodina

Benefit

Oblíbená značka dekorativního make-upu vznikla na začátku sedmdesátých let vlastně z nouze. Dvojčata Jane a Jean Fordovy se toužily stát herečkami nebo modelkami, ale přitom se, jak už tomu tak u těchto vysněných prací bývá, živily jako servírky. Rozhodly se tedy, že si otevřou vlastní obchod s lehce uživatelnou a aplikovatelnou kosmetikou v San Franciscu. Původně nesl název Face Place, v roce 1990 se pak jeho název přeměnil na dnes známý Benefit. Jejich první výrobek – tekutá tvářenka Benetint – vznikl původně na prosbu nejmenované striptérky, která si přála růžovější bradavky. Dodnes je to nejprodávanější kousek celého jejich sortimentu. V roce 2008 se do rodinného podniku přidaly i Jeaniny dcery: Annie a Maggie. Ty pokračují ve vymýšlení neobvyklých novinek a docílily dokonce toho, že se hlavním akcionářem Benefitu stala skupina LVMH vlastnící například značku Louis Vuitton.

benefit-final

Clarins

Už od založení značky v roce 1954 Jacquesem Courtin-Clarinsem se mezi hlavní zásady řadilo udržování blízkých vztahů s klientkami. Podařilo se jí tak zjistit, po čem ženy opravdu touží. Není tedy překvapením, že první výrobky Clarins se soustřeďovaly na dekolt a hubnutí. Stejné hodnoty pak vyznávali i Jacquesovi synové Olivier a Christian. Právě poslední zmíněný v sedmdesátých letech prosadil francouzské produkty na globální trh. V současnosti jsou k sehnání ve 128 zemích světa. Dlouho šlo v případě Clarins o čistě mužský byznys s převážně ženskými zaměstnankyněmi, nyní se ale krůček po krůčku prosazuje něžné pohlaví. Nová generace ve složení Claire, Virginie, Jenna a Prisca Courtin-Clarinsovy přebírá pomalu, ale jistě velení nad kosmetickým impériem

Clarins_rodina

Na skvělé outfity mladých it girls z rodiny Clarinsových se můžete podívat zde.

Časopis ELLE

ELLE Říjnové vydání 10/24