Každý rok vzniknou tisíce nových vůní, několik set z nich se dostane na trh, z pouhého zlomku z nich se stane bestseller a je-li parfém opravdu dobrý, pak i ikona. Letošní novinky pro muže přinesly nejedno překvapení.
Žhavou ingrediencí se stalo cedrové dřevo, jemné květy kosatce a taky kombinace levandule, grapefruitu a kardamonu. Jaké vůně byste měli znát? Přinášíme vám TOP 33 pánských vůní, které vás budou víc než jen bavit.
Číslo jedna je ...
L'Envol de Cartier
Parfumérka klenotnické značky Cartier Mathilde Laurent představila pánskou vůni L'Envol de Cartier v létě a přesně se trefila do černého. Orientálně-dřevitý parfém s dominantními tóny medu, kosatce a pačuli sluší chlápkům v obleku i klukovi v džínách a bomberu. Dlouho vydrží i přes svou jemnost. A pak ten flakon...
Prada L'Homme
Toaletní voda Prada L'Homme představuje nový koncept vůní italské značky. Daniela Andrier namíchala super skvělou vůni z netradičních ingrediencí, kterým dominuje kosatec, muškát, ambra a fialka. Tyto složky byste čekali v dámském parfému, nikoliv pánském. Parfumérka v této vůni dokázala něco nevídaného, svěží, lehkou a ryze mužnou vůni, která se pohodlně nosí v jakékoliv roční době. Hledáte-li ideální dárek, s Prada L'Homme nemůžete sáhnout vedle.
Jean-Paul Gaultier Le Male Essence de Parfum
Le Male od Gaultier patří mezi naprosté klasiky, kterou alespoň jednou nosil každý. Letošní novinkou je zcela nový koncept ikonické vůně, Essence de Parfum se od původní Le Male z 90. let se liší už na první pohled. Je mužnější díky dominantní kůži, veškerá sladkost ustoupila kardamonu, uklidňující levanduli a pepři se skořicí. Vyzkoušejte si nový Le Male, dost možná objevíte svůj nový nejoblíbenější parfém.
Armani Code Profumo
Vlajkovou lodí u Armaniho se letos stala novinka Code Profumo, sofistikovaná orientálně-kořeněná vůně. Klasicky mužná, intenzivní přesně tak akorát. Hodí se na denní nošení i na žhavé rande po půlnoci. Ambra, kůže a tonka boby se zde prolínají na naprosto dokonalé harmonii. Tohle prostě chcete.
Valentino Uomo Intense
Valentino Uomo ve zlatavém flakonu dostal nový kabát i obsah. I Uomo Intense patří do kategorie kožených vůní, tím ale veškerá podobnost se svým předchůdcem končí. Sladké ingredience byste tu hledali marně. Skvěle tu funguje propojení lehkého kosatce, hřejivé vanilky a kůže s kapkou citrusů. Tato vůně má nepopiratelné charisma.
Guerlain L'Homme Ideal Eau de Parfum
Existuje-li někde na světě ideální muž, pak voní po mandlích, vanilce, kůži, třešních a pepři. Tedy alespoň podle Thierryho Wasser, in-house parfuméra značky Guerlain. Ten otevírá sexy parfémovou vodu svěžími tóny bergamotu, levandule a rozmarýnu, které postupně ustupují ve zmiňovaných dominantních ingrediencích. L'Homme Ideal EdP je intenzivní, tajemný, jednoduše neodolatelný. Prostě ideální.
Acqua di Parma Colonia Quercia
Kolínská Acqua di Parma oslavila letos sté výročí (aniž by se nějak změnila její receptura), konečně dorazila do Česka a značka taky představila několik novinek. Mezi pánskými vůněmi jasně dominuje orientálně-kořeněná Colonia Quercia. Elegantní eau de cologne concentrée voní po italském bergamotu, k němuž se přidávají mechové tóny, muškát a kardamon s lehkým podtónem cedrového dřeva. Vůni plnou kontrastů si určitě vyzkoušejte na vlastní kůži, stojí za to.
Zadig & Voltaire This is Him!
Po čtyřech letech uvedla značka Zadig & Voltaire dvě nové vůně, dámskou This is Her! a pánskou This is Him! Minimum ingrediencí s maximálním výsledkem namíchala Nathalie Lorson s Aurelien Guichard. V černém flakonu se ukrývá orientálně-dřevitá toaletní voda s dominantními tóny kadidla, santalového dřeva a pepře. Lehkost jí dávají vanilka a grapefruit.
Paco Rabanne 1 Million Privé
Po globálním úspěchu 1 Million přišla francouzská značka Paco Rabanne s novou verzí 1 Million Privé. Dominantní skořice zůstala, tím jejich podobnost končí. Kůži nahradil tabák, ambru tonka boby. Květiny tu nehledejte, místo nich tu je myrha, vzácná krvavá mandarinka a pačuli. Výsledek? Intenzivně hřejivá vůně, kterou si jen tak nespletete.
Mr. Burberry
O poznání lehčí a svěžejší je letošní novinka Mr. Burberry, za kterou nestojí nikdo jiný než mistr parfumér Francis Kurkdjian. Celá kompozice pánské vůně se točí kolem dřeva a bylinek. Cedr, santal a bříza se mísí s muškátovým oříškem, estragonem, mátou, levandulí a tomu všemu vévodí grapefruit a kardamon. Další z vůní, na kterou si můžete vsadit.
Bottega Veneta Essence Aromatique
Letošní novinku italské značky Bottega Veneta namíchala francouzská parfumérka Amandine Marie ze sibiřské borovice, citrusů, cedrového dřeva, pačuli a bergamotu. Výsledek? Lehká, jiskřivá kompozice, která osvěží i po hodně dlouhém dni a zároveň neruší, když se potřebujete soustředit. Pokud chcete vonět maximálně čistě, Essence Aromatique je tou správnou volbou.
Starck Peau de Pierre
Designér Philippe Starck rozšířil své už tak široké portfolio o tři vůně. Dámskou, unisex a pánskou Peau de Pierre. Na první pohled se jedná o výjimečnou záležitost, všechny tři flakony jsou vizuálně propojeny. Pánský parfém tvoří pouhé tři ingredience - dřevité a zemité tóny propojuje aroma kouře.
YSL L'Homme Ultime
To L'Homme Ultime od YSL je mnohem složitější, přinejmenším co do počtu ingrediencí. Pracovali na ní hned tři parfuméři, kteří se nakonec shodli na dominantním aroma cedrového dřeva, růže a zázvoru. Přes svou lehkost vydrží letošní novinka francouzské značky celý den a hlavně - tohle je láska na první pohled.
Azzaro Wanted
Kdybychom udělovali ceny za nejlepší flakon, Azzaro Wanted by aspiroval na vítěze. Vůně od Fabrice Pellegrina klame tělem. Pokud čekáte těžký, ultra nápadný parfém, který je cítit ještě dva dny poté, co se jeho nositel prošel vaší kanceláří, pak budete hodně překvapeni. Wanted je o citrónu, jalovci, tonka bobech a zázvoru.
Versace Dylan Blue
Největší rozruch kolem vůně udělalo módní impérium Versace. Tváří pánské novinky Dylan Blue se stala i topmodelka Gigi Hadid, která si v ringu zaboxovala s partičkou více než skvěle vypadajících chlápků. Tmavě modrý flakon se zlatým logem je svěží kombinace italského bergamotu, ambroxanu, grapefruitu, kadidla a mořských tónů. Perfektní volba pro vášnivé sportovce.
Ralph Lauren Polo Blue
Když už jsme u sportovních vůní, Ralph Lauren Polo Blue je taky dost dobrá volba. Parfumér Carlos Benaim, kterého proslavily zejména vůně pro Calvina Kleina a Elizabeth Taylor, ji namíchal z mořských tónů, k nimž přidal bergamot, pačuli, mech, bazalku, verbenu, kardamon, lístky šalvěje a hlavně tóny semišové kůže, díky níž taky dlouho vydrží vonět.
Givenchy Gentlemen Only Absolute
Když máte radši výraznější koření a v šatníku vám nechybí skvěle střižený smoking, pak taky potřebujete letošních novinku od Givenchy - Gentlemen Only Absolute. Skořice, muškátový oříšek, šafrán a vanilka si v tomto případě skvěle rozumí se santalovým dřevem a vanilkou. Pro odlehčení nechybí decentní šperky bergamotu.
Bulgari Man Black Cologne
Vlna černých parfémů byla letos opravdu silná. Taky italské klenotnictví Bulgari představilo novinku ve své černé řadě. Bulgari Man Black Cologne otevírá záplava svěžích citrusů a rum. Tato dvojice je zároveň nejvýraznější ingredience celé kompozice, kterou namíchal slavný parfumér Alberto Morillas.
Jimmy Choo Man Intense
Pánská vůně u Jimmy Choo byla zatím jen jedna, od letošního roku je tomu jinak. Jimmy Choo Man Intense rozšiřuje stávající portflolio o těžší vůni s dominantními tóny tonka bobů, které stojí v příjemném kontrastu vůči lehkému melounu, levanduli a muškátu. Tohle není vůně, která se v davu snadno ztratí. Je sexy, ale přesně tak akorát.
Dunhill Icon Elite
Parfémová voda Icon Elite nemá v původní vůni Dunhill Icon společného nic kromě tvaru flakonu. Novinka roku 2016 obsahuje jen čtyři ingredience, což jí rozhodně neubírá na originalitě. Santalové dřevo, kardamon a vetiver se prolíná s netradičními tóny ebenového dřeva. Tato kombinace funguje skvěle.
Salvatore Ferragamo Uomo
Italský módní dům Salvatore Ferragamo připravil něco pro opravdové gurmány, kteří si umějí vychutnat každý okamžik dne. Sladké vrchní tóny vás navnadí a ambra spolu s tonka boby, kardamonem, pepřem a santalovým dřevem svedou celé široké a daleké okolí. Pro vyznavače "la dolce vita" naprosto ideální.
Jil Sander Strictly Night
Pro minimalisty, kteří se cítí nejlépe až po západu slunce, přinesla Jil Sander ideální vůni. Strictly Night obsahuje pepř, vetiver a fialky. Nic víc, nic míň. A přesto jí to stačí, aby se prosadila ve tvrdé konkurenci složitějších vůní.
Abercrombie & Fitch First Instinct
Pro kluky pohodáře je tu First Instinct od Abercrombie & Fitch, lehká, svěží vůně, ve které o přízeň soupeří meloun, gin, pižmo, sečuánský pepř a tonik. Která z těchto složek vyhrává? Žádná, jsou si totiž naprosto rovnocenné. Na víkendy perfektní vůně.
Hugo Boss Extreme
Na klasickou vůni z 90. let navazuje Hugo Extreme. Výrazně svěží "zelená" vůně se otevírá osvěžujícím aroma zeleného jablka, šalvěje a jehličí, kterému sekunduje uklidňující levandule, cedrové dřevo a pro pánské vůně ne zcela typický muškát.
Davidoff Horizon
Na sportovní notu hraje taky Horizon od Davidoffu, lehce kořeněná vůně na denní nošení. Bez ohledu na to, jestli se chystáte na tvrdé obchodní jednání nebo relaxovat na hřebenech hor. Zázvor skvěle funguje s cedrem, vetiverem, s ryze mužnými ingrediencemi, ke kterým se přidává grapefruit, pačuli a rozmarýn.
Montblanc Legend Spirit
Řada Legend od Montblanc se rozrostla o bílý parfém Legend Spirit, krásně svěží a lehkou toaletní vodu s výraznou levandulí, vodními tóny, sexy pižmem a bergamotem. Tuto vůni si rychle oblíbíte, skvěle se nosí s kašmírovým svetrem, džínami i mikinou.
Amouage Bracken Man
Elegantní fougere vůni uvedla značka Amouage. Bracken Man patří do té kategorie parfémů, které nejsou pro každého, ale jakmile najdou svého ideálního nositele, je to spojení silné, neopakovatelné a svým způsobem naprosto dokonalé. Pokud se vám líbí levandule, cypřiš, hřebíček a muškát, vyzkoušejte si tuto novinku.
Carven L'Eau Intense
Stejně jako cedrové dřevo i levandule se v roce 2016 stala velmi oblíbenou součástí pánských vůní. Skvělým příkladem je L'Eau Intense od Carven, intenzivní parfém, který na kůži pěkně dlouho vydrží. Francis Kurkdjian tuto novinku namíchal spolu s Jeromem di Marino z levandule, zázvoru, grapefruitu, kardamonu a cedrového dřeva. Vůně patří mezi ty komfortní, nemusíte o ní vůbec přemýšlet, prostě ji noste každý den včetně víkendů, od rána do večera.
Trussardi Uomo The Red
Výraznější pánskou vůni najdete v rudém flakonu s nápisem Trussardi. Značka je věrná svým italským kořením, čekejte příběh plný vášně, nespoutanosti a živočišnosti. Uomo The Red je o intenzivním aroma tonka bobů, elegantního muškátu a lístků šalvěje.
Rituals Maharaja d'Or
Pro milovníky koření a přímočarých vyjádření přišla značka Rituals ke konci roku s pánskou novinkou. Maharaja d'Or voní krásně po kardamonu, borovici a pačuli, výsledek je překvapivě čistá, příjemná vůně, která skvěle vynikne hlavně v chladném počasí.
Z Zegna New York
Nejoblíbenějším městem roku 2016 se stal New York. Přinejmenším u parfumérů. Jednu z novinek věnovaných nikdy nespícímu velkoměstu uvedla značka Ermenegildo Zegna ve své řadě Z Zegna. Jejich New York voní po rumu, pačuli a éterickém oleji z davany, který ovlivňuje nervový systém, působí proti depresi, nespavosti a stresu. Ideální kombinace pro městského nomáda.
Van Cleef & Arpels In New York
Taky klenotnictví se sídlem na 5. avenue uvedlo svou vlastní verzi New Yorku. Van Cleef & Arpels oslovil parfumérku Soniu Constant, která v minulosti spolupracovala se značkami Lanvin, Montblanc a Narciso Rodriguez, vytvořila ikonickou pánskou vůni, aby vystihla atmosféru velkoměsta po soumraku. Vzala svěží mořské tóny, uklidňující levanduli, smyslné tonka boby a citrus a namíchala elegantní, lehčí vůni, která padne stejně jako na míru střižené sako.
Calvin Klein Eternity Intense
Když na konci 80. let uvedl americký návrhář Calvin Klein dvojici vůni Eternity, ani ve snu nepředpokládal, že způsobí hotovou revoluci. Od té doby jsme si mohli užít všemožné variace na originální koncept, na konci roku 2016 přichází nová, moderní interpretace ikonického pánského parfému. Levandule ustoupila do pozadí, přibyl kosatec, pepř a nečekaně i rebarbora a noblesní kašmírové dřevo. V Česku bude Eternity Intense od ledna 2017.