Co se vám vybaví, když se řekne parfém? Vsadíme se, že většině vyvstane na mysl elegantní lahvička se jménem Chanel. A kdo stojí za nejzásadnějšími vůněmi dnešní doby? Už třicet let je v módním domě této značky míchá Jacques Polge. Po tom, jak se to dělá, pátral Jan Králíček.
Souvisejí parfémy s módou? „Vidím tady velice úzké spojení. Souvisí s tím i fakt, že móda je také v parfémech. V poslední době například vzrostl trend vůní s kosatcem. To byl také ten důvod, proč jsem se rozhodl reinterpretovat No 19. Všichni mluvili o kosatci a nikdo o Chanel No 19, který ho významně použil jako jeden z prvních,“ vysvětluje známý Francouz. A jak taková reinterpretace probíhá? „Nejdůležitější změnou je, že jsme ke kosatci a vetiveru přidali pižmo, jež má zcela unikátní vlastnosti – je svěží a dlohotrvající,“ říká. Nos po něm zdědil i jeho syn Olivier, který vytvořil například vůni Dior Homme nebo Balenciaga. Je na něj Jacques Polge pyšný? „Přiznám se, že někdy ani nevím, co můj syn navrhl. Nedávno jsem někomu říkal, že ta Balenciaga je zajímavá… Pak mi řekli, že ji dělal Olivier,“ přiznává.
Co dalšího tohle parfumérské eso ví i neví a zda je i po třiceti letech v Chanelu stále spokojený, se dozvíte v rozhovoru v říjnové ELLE, která je právě v prodeji.