S Emmou dospívala nejedna generace, která mohla sledovat vývoj dětské herecké hvězdy v dospělou ženu bojující nejen za ženská práva. Britská herečka a aktivistka je proto dokonalou ambasadorkou hodnou reprezentování hodnot domu Prada. „Naše múza je víc než jen múza. Víc než jen obličej. Více než dokonalé ztělesnění ženy Prada. Je ztělesněním ženské moderny, oslavou ženské multidimenzionality po celém světě," uvedla značka na svém Instagramu.
Pro Emmu jde o vůbec první spojení s beauty značkou. Po svém jmenování do této role se nechala slyšet, že ‚‚Prada vždy šla za hranice tradičních modelů a archetypů počaté krásy a je známá svou ženskostí, která zpochybňuje konvence. Je potěšením vytvořit kampaň a reprezentovat vůni s tak hlubokým filozofickým konceptem a iniciativy udržitelnosti způsobem, který je skutečně reálný a relevantní."
Emma Watson možná našla slávu jako dětská herečka v sérii Harry Potter, ale její činy, které následovaly několik let poté, ji upevnily v povědomí veřejnosti. Nejenže hrála v dnes již kultovních filmech jako The Bling Ring nebo The Perks of Being a Wallflower, je také velvyslankyní dobré vůle OSN pro ženy a neustále usiluje o rovnost, ať už jde o pohlaví, rasu nebo třídu. Má navíc svůj feministický book club Our Shared Shelf, který se stal největším klubem na platformě Goodreads.
Je také vášnivou ochránkyní poselství udržitelné módy. Ve spojitosti s tím se stala členkou představenstva společnosti Kering, je také hrdou ambasadorkou mobilní aplikace Good On You, která uživatelům umožňuje trasovat původ jejich oděvů. Navrhla také společně s etickou značkou People Tree i vlastní kolekci. Kdo doposud snad jen na okamžik zapochyboval o obsazení Emmy do této role, musí zahnat negativní myšlenky. Emma je zkrátka žena na svém místě.
Neklidný trh beauty divizí luxusních značek
Design flakonu vůně čerpá z ikonického trojúhelníku Prada a skleněné obaly lze recyklovat. Parfém i celou kosmetickou linii pro značku produkuje společnost L'Orèal. A Prada Beauty není jedinou novinkou na trhu luxusní kosmetiky. Ten je poslední dobou velice neklidný. Zdá se, že jeho prostředí ještě není nasyceno natolik, aby se zde nemohla usídlit další značka. Dochází zároveň ke změnám v outsourcování a distribuci kosmetiky a parfémů.
Říká se například, že francouzský konglomerát luxusního zboží Kering si chce vzít zpět pod své vedení alespoň část svých beauty divizí. Kering dlouhodobě pevně kontroluje módní byznys svých značek, mezi které patří Gucci, Bottega Veneta, Saint Laurent a další. Ale při výrobě, prodeji a distribuci parfémů, kosmetiky a produktů péče o pleť se však spoléhá na licenční smlouvy, které byly uzavřeny v případě Gucci a Bottega Veneta s Coty a s L’Oréal pro Saint Laurent.Není neobvyklé, že luxusní módní dům outsourcuje. Výjimkou jsou nyní jen domy Dior a Chanel, které své kosmetické divize schraňují pod jednou střechou.
Důvodů, proč krásu outsourcovat, je mnoho. Společnosti jako Coty a L’Oréal mají léty prověřenou infrastrukturu pro výrobu a prodej parfémů, kosmetiky a produktů péče o pleť, což není pro luxusní módní značky vždy přirozené. Značka obvykle vydává jednu velkou vůni ročně, přičemž utrácí miliony dolarů za marketing, včetně ambasadorů, influencerů, celebrit a nákladů na různé formy reklamy v tradičních médiích. Krása je účinný způsob, jak přilákat nové zákazníky, mnohdy však na její aktivaci značky samy nestačí. Nebo zkrátka chtějí mít přehled o všech příjmech, na všech svých frontách.
Zpět k Pradě. V roce 2019 Prada Group podepsala dlouhodobou licenční smlouvu s francouzskou skupinou L'Oreal na vytvoření, vývoj a prodej luxusních kosmetických produktů pro značku s platností od 1. ledna 2021. Předtím spadaly parfémy Prada pod španělskou skupinu Puig. Víme tedy, že scénář v podobě počínání domů Dior a Chanel se v případě Prada opakovat nebude. Na stranu druhou, L'Orèal je silný partner na poli krásy, který se postará o to, abychom tvář Emmy Watson coby ambasadorky parfému z hlavy jen tak nevyhnali.
Zdroj: Business of Fashion, Chaileedo, Hypebae, Russh, archiv značky