Budoucnost krásy bez vody

 

Voda, která (de)hydratuje?

Hydratace je pro náš organismus nezbytná a samozřejmě i prospěšná. Proto je snadné předpokládat, že i v kosmetických produktech bude mít tato blahodárná tekutina stejný efekt, jako když ji požíváme vnitřně. Ovšem tak tomu vůbec být nemusí.

Pokud je voda první uvedenou ingrediencí v seznamu složek, znamená to, že převládá nad ostatními. Často tvoří 80 % až 97 % obsahu. Čím více jí je, tím více jsou zředěné ostatní ingredience a samozřejmě menší koncentrace znamená i menší účinnost. Největším paradoxem ovšem je, že voda v kosmetických výrobcích může naopak vysušovat, a navíc kde je voda, tam jsou i bakterie, takže je třeba užití více konzervantů.  

Mohlo by se vám líbit

Blue Beauty: Co potřebujete vědět o novém udržitelném hnutí za krásu?

Co se týče kosmetického průmyslu a ochrany životního prostředí, již jsme dokázali ujít dlouhou cestu. Zbavili jsme se mikroplastů, z jednorázových odličovacích ubrousků jsme přešli na látkové a všeobecně jsme snížili spotřebu bavlny... Ovšem zbývá toho ještě mnoho, co je třeba udělat, aby se naše beauty rutina stala dlouhodobě udržitelnou. Zde přichází na řadu Blue Beauty. O co jde?
elle.cz

Nejenže je tedy odstranění vody z některých produktů pravděpodobně lepší pro vaši pokožku, ale i životní prostředí jásá! Značky ji používají jako laciné plnivo pro emulgaci, protože účinné složky něco stojí - tak to s nimi některé brandy ani moc nepřehánějí. Ale tyto “levné” náklady draze splácí naše planeta. S nedostatkem vody na Zemi si již některé společnosti, (a to i ty obrovské jako ku příkladu L’Oreal, Procter & Gamble či Unilever,) začínají uvědomovat, že se musí s drahocennou H2O naučit šetřit. Spotřebují jí totiž tisíce a tisíce litrů... 

Hledání pramenů

Kosmetika bez přidané vody má své kořeny v Jižní Koreji a původně vznikala jako pouhý pokus o nalezení účinnějších možnosti péče o pleť. Postupem času se však ukázalo, že jde také o udržitelnější a ekologičtější cestu, kterou by se mohl beauty průmysl ubírat. Jde o trend, který se začal celosvětově prosazovat v roce 2010 a od té doby se postupně stává mainstreamem. Dnes má již několik podob. Nejčastěji jde o pudry, pevné produkty, masky, oleje, ale objevují se i vlasové a tělové produkty. Značky, které se tomuto směru věnují jsou ku příkladu: Whamisa, Drunk Elephant, Costa Brazil, Klára Rott, Kjaer Weis, Vapour a objevují se stále další. I zajeté, velké společnosti se předhánějí, aby pro své zákazníky zajistily tento typ výrobků, takže nabídka je již celkem široká.

Je třeba mít na paměti, že zde hraje velkou roli hraje kvalita použitých surovin, proto je dobré hledat produkty s bio certifikáty, neboť zde je velká pravděpodobnost, že suroviny budou mít vysokou výživovou hodnotu.

Mohlo by se vám líbit

Co se stane s vaším obličejem, když používáte prošlý make-up?

Pravděpodobně jsme vinni všichni. Užívání kosmetických produktů po vypršení jejich doby spotřeby je vlastně celkem běžné - vždyť ten odstín rtěnky už se nevyrábí a tužka počká, než najdete ořezávátko. Pravdou je, že pokud je make-up prošlý, může vás vystavit škodlivým toxinům, které pak mohou způsobit i vážné zdravotní potíže. Proto jsme pro vás připravili užitečného průvodce, který vám poradí, kdy už je potřeba se oblíbených produktů zbavit. A jak vám mohou uškodit, pokud to neuděláte.
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24