Ženy nosí jejich košile a půjčující si jejich klobouky. Muži zase chtějí naše barevné nehty! Doba pánské manikúry je tady. A dávno už v kosmetických salonech muži nevyhledávají jen perfektní tvar nehtů, masáže, parafínové zábaly nebo odstranění udumřelé kůže. O slovo se hlásí i výrazné barvy, vzory a drahé kameny.
Když americký herec, hudební producent a DJ Ansel Elgort vstoupil na červený koberec předávání cen Golden Globe, přítomné neohromil jeho dokonale padnoucí oblek, ani perfektní účes… Všichni se zatajeným dechem a jednohlasně obdivovali jeho nehty ozdobené tyrkysovým lakem. A co červené nehty Brooklyna Beckhama v první řadě módní přehlídky Dior? Recese? Nikoliv. Nejnovější trend!
Tak šel čas
Barevná manikúra pro muže ale rozhodně není vynálezem moderní doby, jak bychom si mohli myslet. Už staří Egypťané si nehty barvily henou, ale za skutečné vynálezce dekorativní manikúry vědci označují Číňany. Ti se už před 3000 lety pokoušeli smícháním přírodních ingrediencí vytvořit něco na způsob laku na nehty. Nešlo přitom o marnivost, ale o postavení ve společnosti.
Estetika, etiketa a ekonomika
Ve dvacátém století se barevné laky na nehty opět dostávají do centra dění - tentokrát ale nejde o třídní zařazení, ale o subkulturní postavení. Tmavé nehty byly poznávacím punkových, rockových kapel i emo příznivců. Ale v roce 2016 se barevné nehty začaly objevovat i na fotografiích mužů, kteří s žádnou subkulturou nebyli na první pohled spojeni. Chris Hemsworth, Liam Hemsworth, Zac Efron… Tenkrát pod hashtagem #PolishedMan vznikla jedinečná kampaň na podporu týraných dětí. Mužům bylo nabídnuto, aby si na jedné ruce namalovali jakýkoliv jediný nehet - taková manikúra přitahovala pozornost a upozorňovala na problém, že přesně „1 z 5” dětí jsou podle statistik doma fyzicky nebo psychicky zneužívané. Ke kampani se připojilo tisíce mužů.
Mužná mani dnes
Barevné nehty se od té doby začaly na objevovat na mužích stále častěji. Po Davidu Bowie nebo Curtu Cobainovi a jejich největším propagátorem je Harry Styles, který se svými 28 milióny followers dokáže rozhýbat masy. Ale v jeho těsném závěsu je třeba i módní návrhář Marc Jacobs, který se do kampaně k nové kabelce vyfotil s nehty osázenými drahými kameny. Na potřeby pánského trhu zareagovaly i velké kosmetické značky. Značka OPI například spustila kampaň Men Who ManiUp, ve kterém natočila video se třemi zcela odlišnými muži, kteří sdílejí své dojmy a reakce druhých na výraznou manikúru. Značka Essie pak do své reklamní kampaně použila amerického kadeřníka a televizního moderátora Jonathana Van Nesse s barevně nalakovanými nehty a spolu s ním prezentovala nejnovější trendy v manikúře.
Kdo další se přidá do klubu odvážné MENikúry?
ELLE PŘÍMO VE VAŠÍ SCHRÁNCE S POŠTOVNÝM ZDARMA
Nechcete přijít o nové číslo? Nechte si ho poslat domů. Výtisk vám doručíme až ke dveřím po celé České republice za stejnou cenu jako v obchodě, aniž byste museli platit poštovné. (Akce platí pouze pro ČR.)