Přízemní prostory zámečku, který se nachází uprostřed lesů nedaleko Berlína, vypadaly ještě před časem naprosto odlišně. Mezi hrubě omítnutými a notně provlhlými stěnami ležela spousta harampádí. Pod ním zůstávala skrytá původní podlaha z udusané hlíny. Noví majitelé tu ale viděli potenciál a společně s architektonickým studiem se jim ho podařilo naplno využít. Než tu ale mohl vzniknout výstavní dovolenkový byt pro celou rodinu a několik přátel, bylo zapotřebí velké množství práce a úsilí.
Stěny bylo zcela nezbytné nejprve důkladně vysušit. Omítky musely pryč, ale prostor plný červených cihel se architektům zdál být příliš monotónní. Odhalené tedy nakonec nechali pouze některé stropy a všude jinde použili bíle vymalované omítnutí v tenké vrstvě, aby bylo původní zdivo stále znatelné. Na podlahách jsou položená prkna a cihly. V obou případech jde o využití staršího materiálu z Polska, pocházejícího většinou z demolic průmyslových objektů.
Výchozí myšlenkou majitelů i designérů bylo vytvořit místo, kde se budou lidé cítit trochu jako ve Středomoří, a to se díky použití světlých barev a přírodních materiálů velmi dobře podařilo, přestože k Baltu je to odsud výrazně blíž. Jak si navíc všimli sami architekti, přímo v prostorách bytu je také původní, osm metrů hluboká studna, která zásobovala vodou celý zámeček, což je podobný model jako v řadě domů ve Španělsku i v dalších zemích na jihu.
Výraznou roli při vytváření prosté, a přitom hřejivé atmosféry hraje i fakt, že ve společných prostorách zcela zmizely dveře, takže celek působí velice vzdušným a ničím neohraničeným dojmem. Nábytek a doplňky architekti naopak volili spíše v trochu excentrickém, tajuplném a vždy elegantním stylu, aby se vyhnuli banálnímu vzhledu. Jde o výsledek jejich mnohaleté spolupráce se sběrateli i prodejci, během které se jednotlivé předměty podařilo nashromáždit.
Objevují se tu hlavně výrobky z poloviny 20. století a některé mohou působit více než povědomě – autoři totiž vybírali z klasických kusů polské provenience, ale také z dánské a československé produkce stejné éry. Týká se to křesel, komod, stolků, ale také lamp nebo koberců a dalších textilií. Dobře si s nimi rozumějí dlouhé dřevěné stoly, jednoduché nerezové pulty i několik originálních kusů podle návrhu studia, mezi které patří třeba kožené židle. Společně vytvářejí zdání jakési nadčasovosti, která se během zdejší dovolené snadno může změnit v příjemně plynoucí bezčasí.
Zdroj: ELLE Decoration