Nejprve se zastavme ještě před vstupem do činžovního domu na rohu Spálené a Lazarské ulice, který byl v roce 1912 postaven podle návrhu architekta Emila Králíčka. Zatímco budete čekat, až se před vámi p-o-m-a-l-i-n-k-u otevře kovová kubistická brána, podívejte se doleva, kde je portál prodloužen o krystalické orámování – takzvanou edikulu – barokní plastiky Jana Nepomuckého. Jeden z momentů, pro který je architektura Prahy tak fascinující! Hned na vstupním schodišti pak obraťte svůj pohled vzhůru – již tady se setkáte s unikátními lustry, které svými fazetami korespondují s prosklenými dveřmi i výmalbou stropu. Až vystoupáte do druhého patra, ocitnete se ve vstupním koridoru bytu a budete pokračovat dál do jeho netradičně členěných útrob, budete mít pocit, že se tyto barvy a prvky začaly před očima míhat v divočejším rytmu v referencích soudobého designu. Nová úprava interiérů o rozloze 178 m2 s mnoha původními prvky a vestavěným nábytkem je dílem Sophie Wannenes, interiérové designérky a majitelky milánské galerie PalermoUno.
Bomma, český výrobce křišťálových lustrů, tento svůj Atelier zřídila v bytě pronajatém od potomků představitele prvorepublikové avantgardy Adolfa Hoffmeistera, aby se stal místem pro inspiraci, diskuzi, rezidenční pobyty tvůrců a setkávání odborníků i nadšenců s vášní pro design. Ale také aby v něm na jednom místě a v reálném obývacím prostoru, a nikoli sterilním showroomu, poprvé pohromadě představila všechny své kolekce svítidel, včetně novinky Borise Klimka Dew Drops připomínající kapky rosy na listu trávy.
Sophie ve spolupráci s uměleckým ředitelem Bomma, designérem Václavem Mlynářem, dostala za úkol pospojovat hned několik množin různorodých prvků. Za prvé moderní skleněná svítidla, s historickým vybavením, které pro Hoffmeistera ve 30. letech navrhl architekt Jaroslav Fragner a jehož vrcholem je pánská část s dřevem obloženou knihovnou, barem a centrálním salonem s rohovým sezením; dámský budoár má zase sofistikovaně pojatou šatní stěnu. A za druhé toto vše doplnit o vybrané produkty předních světových i českých designových značek (Ligne Roset, Gravelli, Vitra) a také o další dekorace, jako jsou vzorované záclony, koberce a tapety (Wall & Deco aj.). Pospojovala je tak, aby vše ladilo v harmonickém, a přitom lehce provokativním celku, a ještě zrcadlilo stavební „anomálie” tohoto domu. Vytvořila současný interiérový koncept, do něhož jsou vmíchány barvy tak, aby vytvořily až scénografickou atmosféru.
„Vše v projektu pro mě bylo jedinečné. V Miláně máme několik krásných budov, které přecházejí od romantismu k racionalismu, ale budova tak reprezentativní pro kubistický sloh v každém detailu, to je něco tak působivého, že jsem byla opravdu poctěna, když jsem dostala příležitost prostor proměnit. I když miluji estetiku tohoto období, mám názor, že bychom se od ní měli oddělit, což je zároveň ale i způsob, jak ji zdůraznit. Zvolili jsme tedy řadu italských i mezinárodních společností, aby nám pomohly zformovat nové centrum designu a reálné místo pro život, práci i vzdělávání. Vybrala jsem například značku De Castelli pro úžasný nábytek, Forma & Cemento pro její koupelnové dlaždice, Métaphores Paris pro elegantní látky, pohovky Moooi atd. Chtěli jsme dát bytu moderní evropský a cool vzhled,” prozrazuje o projektu Sophie.
Aktuální podoba místa však není konečná. Záměrem je, aby se Bomma Atelier neustále proměňoval a ukazoval možnosti práce s prostorem a podněcoval kreativitu svých návštěvníků. Týká se to designových objektů i uměleckých děl (v první instalaci se objevují díla Veroniky Drahotové, Michaely K. Čejkové, Matyáše Chocholy, Petera Faba aj.), kterých bude přibývat i po plánovaných rezidenčních pobytech.