Radost
V roce 2020 se často zdálo, že není moc co slavit, proto jsme letos připraveni na design, ze kterého přímo čiší štěstí a radost prostřednictvím různých veselých vzorů, forem a barev. Očekávejte provokativní kombinace odstínů jako jsou fuchsiová, trávová zeleň, retro oranžová nebo tyrkysová, a to v opravdu poutavých, nikoliv jemných variacích. Uvidíte, že ačkoliv ještě minimálně v první polovině roku 2021 budeme stále víceméně zavření doma, že i tak vás život může bavit a tyto velmi živé a evokativní prostory vám v tom pomohou.
Vlnky a zatáčky
Na podobně energetickou notu hraje i další trend, kterým jsou zvlněné tvary, jež budeme vídat opravdu všude - od šálků na kávu, přes koberce až po obaly na kosmetické produkty. Mezi organickou formou a přírodou vždy existovalo spojení, které posiluje pouto člověka k přírodě a kreativitě (vzpomeňme třeba na práci španělského architekta Antonia Gaudího). A upřímně po necelém roce stráveném doma opravdu potřebujeme přírodu více než dříve. Zatímco biomimikry – strategie designu, které imituje formy, které se nachází v přírodě, se stává trendem s tím jak roste zájem o udržitelnost, nyní ji vidíme v kombinaci s happy barvami na neočekávaných místech.
Průhledné jednání
Není žádným tajemstvím, že ve společnosti roste povědomí o ekologické zodpovědnosti. Firmy, které udržitelnost propagují, získávají na popularitě. Lidé chtějí vědět, jak se co vyrábí, a mají ne to právo. Stejně tak jako se zajímáme o to, za jakých podmínek bylo vypěstováno jídlo, které konzumujeme, chceme znát fakta za produkcí nábytku či doplňků, které máme doma. Doufejme, že se udržitelnost jednou opravdu stane požadavkem a nejen trendem.
Kuchyně v černém
Když si představíte kuchyni, pravděpodobně se vám primárně nevybaví černá barva. Ovšem to by se mohlo v tomto roce změnit, protože jde o trend, který bude velice silný. A nebavíme se tu o high tech hyper studených designech, ale o útulném prostředí vašeho domova. Kuchyně v černé barvě totiž nemusí být chladná a sterilní. Naopak dokáže skvěle oddělit otevřený prostor a je velmi univerzální.
Personalizace a sebevyjádření
Fakt, že již pěkných pár měsíců setrváváme doma a nosíme jedny a ty samé tepláky každý den, se projevil tím, že nyní toužíme po seberealizaci a kreativitě, kterou chceme přenést i do prostoru kolem nás. Personalizace objektů je tou cestou. Jelikož náš jediný kontakt s okolním světem probíhá stále ještě přes obrazovky počítačů a telefonů, ukažme alespoň v tomto směru “veřejnosti” kdo jsme a jak bydlíme. Zapomeňme na minimalismus a pojďme být alespoň na chvíli maximalisty!
Postmodernismus
Pokud jste si mysleli, že 80.léta jsou v posledních letech mega trendem, připravte se na další retrospektivu: na postmodernismus. Toto široké hnutí, které se zformovalo koncem 20. století má jistě co nabídnout. Pojďme podpořit chaotickou vitalitu a zapomeňme alespoň na chvíli, na to jak moc milujeme skandinávskou jednotu a pořádek.