Když se řekl v osmdesátých letech “americký designér”, většina lidí si vybavila jména jako Ralph Lauren, Perry Ellis nebo Calvin Klein. Zapadnout mezi tuto elitu nebylo jistě lehké, ale mladý Tommy Hilfiger věděl jasně, že přesně tam míří. Proto jeho první reklamní kampaň vypadala jako záhadná tajenka a ukázala se být naprosto geniálním tahem. “Když jsme ji uváděli na trh, spojil jsem se s Georgem Loisem, abychom vytvořili řadu reklam, které mě srovnávaly se všemi designéry, které jsem tak dlouho zbožňoval - Ralph Lauren, Perry Ellis, Calvin Klein,” vzpomíná Hilfiger ve své knize z roku 1997 All-American. “Byl to jistě odvážný krok a lhal bych, kdybych řekl, že jsem s ním byl úplně ztotožněný po celou dobu. Ovšem Mohan, Joel a George mě přesvědčili, abych přeskočil konkurenci marketingem. A ono to fungovalo.”
Spolupráce Tommy Hilfigera s legendárním americkým art directorem, designérem a autorem Georgem Loisem byl počátkem dlouhého partnerství. Kampaň, která se poprvé objevila na Times Square, je nyní doslova ikonickým dílem a kusem módní historie - jednoduchá, graficky přitažlivá a velice nostalgická.
Pojďme se podívat na další geniální marketingové kroky této značky, díky nimž se Tommy Hilfiger dostal mezi elitu amerického i globálního fashion světa.
Ikonické logo
První kampaň se zaměřovala na dva hlavní klíčové aspekty, a to význam značky a logo. Bílá a červená z prostředku loga byla “vypůjčena” z vlajky “H” Mezinárodního kodexu signálů, jež vyvěšená znamená “mám na palubě pilota.” Zde však ono “H” samozřejmě signalizovalo slovo “Hilfiger”.
Logo samotné se v různých podobách prolínalo i do dalších kampaní značky, jako například Tommy Jeans z roku 1997, kde vystupovaly Kate Hudson, Aaliyah, Tamia nebo Nicole Richie.
“Guerilla” přístup
Guerilla marketing je nekonvenční styl reklamy, která je extravagantní a využívá atypické nástroje. A toto je doslova učebnicový příklad. Kampaň Jaro/Léto 2010 ve stylu Miami, byla představena pomocí instalace v Nuevos Ministerios v Madridu. Aby oslavil proužky, jeden ze svých typických motivů, Hilfiger zaplavil prostor stovkou lehátek a slunečníků v Miami stylu a vyzval všechny, aby si užili kus svého plážového odpočinku a napili se vody, ze speciálních obrandovaných lahví.
The Hilfigers
Rodina Hilfigerů je dalším velmi chytrým konceptem značky, ve kterém návrhář představil různé generace, které oblékl od hlavy k patě do svých designů a všichni se na plakátech náramně bavily. Tento ryze americký kmen podnikal výlety, mohli jsme ho vídat na dovolených, na jachtách i na sportovních utkáních. No řekněte, nechtěli byste být také součástí této dokonalé pohádky v preppy stylu? Rodina byla vždy pro Tommyho velice důležitá, jelikož on sám je z devíti dětí, které měly všechny ryze “americkou” výchovu. “Hrál jsem baseball, chodil s rodinou bruslit a lyžovat … byl jsem ve skautu,” uvádí Hilfiger.
“The Hilfigers” byli často fotografování ve stylu rodinného portrétu a tento styl marketingu získal i svou ochrannou známku. Nyní je často užívám i dalšími luxusními značkami, jako například Pradou nebo Gucci a ukázal se být mocným reklamním formátem.