Zrození Zombie Boye

Dosavadní životní příběh mladého nonkonformisty, pětadvacetiletého Kanaďana Ricka Genesta, kterého svět zná spíš jako Zombie Boye, by s přehledem mohl být předlohou knihy nebo filmového scénáře. Body art ho přitahoval už odmalička, ale na přání spořádaných rodičů si na své první tetování počkal do 16. roku života. Jen o pár měsíců později rodné hnízdo opustil a vydal se bohémskou cestou poznávání undergroundu. Ta ho dovedla do Montrealu k Franku Lewisovi, autorovi budoucího uměleckého díla – hororové proměny Rickova těla. Tříletá práce přinesla velké uznání komunity, ale oba absolutně finančně zruinovala. Ve 23 letech se tak Zombie Boy stal bezdomovcem na okraji společnosti a přežíval jen z drobných za focení s turisty.

Z pocitů beznaděje a zatracenosti jej vyvedla náhoda. Na jeho snímky narazil na Facebooku Nicola Formichetti, kreativní ředitel značky Thierry Mugler a stylista hvězd. Mladíka vyhledal v ulicích, poznal jeho potenciál. Zanedlouho přišel s životní nabídkou spolupráce a svět konečně objevil dekadentní oběť tetování – na přehlídkách i v reklamní kampani Mugler, v klipu k trháku Born This Way (make-up Lady Gaga dokonce kopíruje jeho tetování) nebo na stránkách japonské Vogue Hommes. Dnes už má Rick vlastní web, z extravagantního pobudy je herec, model a performer se spoustu fanoušků, a hlavně fascinovaných fanynek.
Od punku přešel k tomu nejkomerčnějšímu popu, stal se známou osobností a postavil se na vlastní nohy. Jenže se tím ocitl ve slepé uličce. Je totiž jasné, že jen jako atrakce na mole či v televizní show se nemůže udržet dlouho. Publikum se jeho podoby Nemrtvého nabaží a snadno zapomene. Změní snad žánr knihy svého života? Uvidí se. Nicméně není pochyb o tom, že i další osud poctivého punkera posedlého tetováním bude plný problémů a výzev nepředstavitelných pro většinu z nás.

Poslední z módních projektů a fotky Marcina Kempskeho pro letní lookbook De La Garza si prohlédněte v galerii.

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24