Victoria Beckham: já jsem ta vtipná a on ten krásný

Její jméno nese i módní značka, která byla teprve po pěti sezonách a dvou letech existence odměněna nominací na British Fashion Award. V rozhovoru se slavnou módní editorkou Suzy Menkes se Victoria svěřila s podrobnostmi ze zákulisí vzkvétající značky.

Při interview měla Beckham na sobě oranžové šaty z vlastní kolekce S/S 11, které podtrhla jednoduchým culíkem. Bývalá zpěvačka se po celou dobu usmívala, dělala vtípky a působila mnohem přístupněji než na fotografiích paparazziů, které každý den obletí svět.

Jak přistupujete k celému tvůrčímu procesu navrhování kolekce?

Po pravdě, doslova vymýšlím modely pro sebe. Každé jednotlivé číslo si zkouším. Hlavně kvůli tomu, že jsem žena a chci, aby mi vše perfektně sedělo. Ale také proto, že jsem neustále focena z každého možného úhlu. A tak chci, aby byly šaty bezchybné. Jiné návrhářky a návrháři se víc soustřeďují na to, aby jimi stvořený design vypadal skvěle hlavně zepředu a zezadu, ale já chci dotáhnout do dokonalosti celý návrh.

Dokonce znám i několik návrhářů, kteří mě ujistili, že i oni si své modely zkoušejí sami na sobě. (Victoria sice nezmínila žádná jména, ale její přátelé z branže jsou Marc Jacobs, Roland Mouret a Antonio Berardi. Že by?)

Jak vycházíte s vedením své značky?

Simon Fuller (zakladatel Spice Girls a také úspěšné franšízy Idolů, poz. red.) je perfektní byznys partner. A víte proč? Nechá mě dělat, co se mi zlíbí!

Prozraďte – kdo je opravdovou duší značky Victoria Beckham?

Když jsem se rozhodla, že se stanu módní návrhářkou, byl to Roland Mouret, kdo mi v začátcích hodně pomohl. Sestavil mi skvělý tým. Všichni jsme si tak blízcí, jako rodina. A ač hodně času trávím na cestách mezi Anglií a USA, každou noc si s nimi povídám přes Skype v pyžamu. Řídit svou značku přes oceán je někdy těžké, ale tak to prostě je.

Proč jste se rozhodla poslední kolekci uvést na New York Fashion Weeku, a ne v domácím Londýně?

Mám ráda NY. Tamější módní průmysl je ke mně vstřícný. Ale do budoucna bych Londýn nevyloučila. Nikdy neříkám nikdy!

Zatím všechny vedlejší produkty vaší značky byly velmi úspěšné – kabelky, sluneční brýle i parfémy. Co chystáte dál?

Chtěla bych navrhnout kolekci bot. Jediné, co mě zatím drží zpátky, je fakt, že jsem stále nenašla vhodný tým lidí.

A co například kolekce pro muže? Jaká je vlastně Davidova role v rodinném podniku?

Davidova role? Aby vždycky vypadal dobře! (smích) V našem vztahu jsem já ta vtipná a on je ten krásný. A pokud jde o navrhování pro muže… Vždyť vypadají stejně nejlépe, když na sobě nemají nic!

zdroj: Graziadaily.co.uk, INT

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24