Sharon Tate – kalifornská IT girl 60. let

 

Sharon Marie Tate se narodila v roce 1943 v Dallasu do rodiny armádního plukovníka Paula Jamese Tate a Doris Gwendolyn. Kvůli svému povolání byl její otec často vysílán do různých koutů Ameriky, a rodina cestovala s ním. Od roku 1959 žili všichni v italské Veroně, kde Sharon navštěvovala americkou střední školu a kde se také snadno vžila do evropského životního stylu. Už odmalička vyhrávala soutěže krásy, ale modelingu se věnovat nechtěla. Inklinovala spíše ke studiu psychologie, avšak to netrvalo dlouho.  

V roce 1961 dorazila do Verony filmová produkce Adventures of a Young Man a Sharon se spolu s přáteli zúčastnila natáčení coby komparz. Tam si ji všiml hlavní představitel filmu Richard Beymer. Krátce nato spolu začali chodit a Beymer ji přemluvil, aby zkusila své štěstí u filmu. Po několika malých rolích a nevydařených konkurzech se Tate s rodinou vrátila do států a v roce 1963 podepsala smlouvu s režisérem Martinem Ransohoffem z Filmways Inc. Režisér jí zezačátku nechtěl dávat hlavní role, jelikož neměla skoro žádné zkušenosti. Utekly jí tak některé slavné filmy jako například The Cintinaty Kid nebo The Sound of Music (kde měla hrát Liesl von Trapp). 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

Její první velká role přišla až v roce 1966, kdy si zahrála Odile ve filmu Eye of the Devil. Tou dobou také potkala polského režiséra Romana Polanského, avšak žádná láska na první pohled to nebyla. Polanski tehdy připravoval film Fearless Vampire Killers (Ples upírů), jenž zároveň koprodukoval Martin Ransohoff. Právě on nakonec přesvědčil Polanského, aby Tate ztvárnila hlavní hrdinku. Nehledě na to, že byl režisér vznětlivý perfekcionista, který mohl po Tate požadovat přetáčení jedné scény klidně i sedmdesátkrát, oba se během natáčení velmi sblížili a krátce na to již tvořili pár.

Byť ke konci natáčení pěl Polanski na herecké schopnosti Tate samou chválu, nechtěl působit zaujatě, a proto ve chvíli, kdy dostal nabídku natočit Rosemary’s Baby, svou partnerku do hlavní role neobsadil. Tate však byla často přítomna na place během natáčení, což snímku přineslo značnou publicitu ještě před tím, než putoval do kin. Herečka mezitím dostala další velkou roli ve filmu Valley of the Dolls (1967), který byl sice kritiky přijat velmi negativně, ale Tate vynesl nominaci na cenu Golden Globe.

O rok později přišla svatba. Polanski měl na sobě Edwardský frak s fiží a Tate zase žluté babydoll mini šaty v empírovém stylu s vysokým límcem, doplněné o kitten mary-jane sandálky. Její dlouhé zlaté lokny zdobily květiny. Tento ikonický look definující 60. léta se dodnes drží mezi svatebními “the best of”. 

 

Zobrazit příspěvek na Instagramu

 

V roce 1968 natočila romantickou komedii The Wrecking Crew, kde ztvárnila nešikovnou špionku Freyu Carlson. V rámci filmu vykonala všechny kaskadérské kousky sama, a to včetně bojové scény, na kterou ji připravoval Bruce Lee. Pamatujete si Once Upon a Time in Hollywood? Scéna, ve které Tate (kterou ztvárnila Margot Robbie) sleduje v kině svůj vlastní výkon a poslouchá, jak na ni publikum reaguje, pochází právě z tohoto filmu. Snímek jí vynesl velkou chválu kritiků a Hollywood si začal všímat nové vycházející hvězdy. 

V noci 8. srpna 1969 však teprve šestadvacetiletou těhotnou herečku zavraždili členové kultu Charlese Mansona aka Manson's Family. Spolu s ní tehdy zemřeli i její přátelé, kteří ji v domě na Cielo Drive v LA dělali společnost těsně před porodem. Později se ukázalo, že motiv nebyl nijak spojen s obětmi, ale spíš se samotným domem, který si dříve pronajímal hudební producent Terry Melcher. Ten v minulosti odmítl Mansona coby hudebníka. Tento hrůzný čin i po padesáti letech stále otřásá společností. Kromě řady dokumentů se dočkal i několika filmových zpracování včetně alternativního konce ve filmu Once Upon a Time in Hoolywood režiséra Quentina Tarantina, který bychom rozhodně preferovali.  

 

via GIPHY

Mohlo by se vám líbit

Jak Hollywood změnil svět módy

Dnes je Hollywood jedním z nejvýznamnějších udavatelů módních trendů. Outfity postav na obrazovce se mnohdy mění v ikonické looky přesahují hranici filmových kostýmů, a stávají se součástí každodenní módy, kterou chceme mít i my. Od rudých šatů Julie Roberts v Pretty Woman, přes žlutý kostýmek Alicii Silverstone z Clueless, až po celý šatník postav seriálu Sex and the City. Nebylo tomu tak ale vždy…
elle.cz

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24