MARNI pro H&M

Je o ní známo, že má vkus i vizi. Nejenže natočila čtyři neuvěřitelné filmy (Smrt panen, Ztraceno v překladu, Marie Antoinette, Odnikud někam) a získala Oskara, ale zároveň je ikonou a múzou módního průmyslu. Oplývá talentem i fyzickými přednostmi. Bez známky make-upu ztělesňuje tato čtyřicátnice mládí a nenucenou krásu. Jako režisérka se s nadšením a pro ni charakteristickou důsledností podílela na spolupráci Marni s H&M.

Jak se to vlastně všechno stalo?

Kontaktoval mě kreativní ředitel H&M Donald Schneider, kterého znám z let, kdy dělal pro francouzskou Vogue. Vysvětlil mi, jak H&M spolupracuje s různými módními domy, a zeptal se mě, jestli bych natočila reklamu pro Marni. Hned jsem si vzpomněla, jak jsem asi před deseti lety byla v domě Fredericka Vreelanda v Marrákeši. Strávila jsem tam týden s pozoruhodnými lidmi, jako jsou Bryan a Lucy Ferryovi. 

Co se vám na tom projektu zalíbilo?

Přišlo mi to zábavné, protože to bylo pro H&M a Marni. Také se mi líbilo, že mohu vyrazit se svým týmem na třídenní natáčení, namísto několikaměsíčního. Od mého posledního filmu uběhl už nějaký čas a na nový se teprve chystám. Vždy jsem trochu neklidná v období ‚mezi filmy‘. Bylo pro mě osvobozující, že šlo o módu, protože jsem mohla točit něco krásného, něco s duší. A bylo báječné natáčet v domě Fredericka Vreelanda. Je opravdu kouzelný. Není to žádná ‚hippie verze‘ Marrákeše; je velmi aristokratický a kultivovaný.

Co obdivujete na H&M?

Jejich spolupráce s módními domy jsou bezvadné. Líbí se mi, že přinášejí různé značky mladým lidem, kteří milují módu, ale kteří si je nemohou dovolit. Zároveň na mě udělala velký dojem vysoká úroveň kvality jejich oblečení a doplňků. Za danou cenu jsou velmi dobře provedené.

A teď pár slov o jedinečnosti značky Marni.

Značka Marni je velice exkluzivní, kvalitní a nadčasová. Například modelům a modelkám na natáčení bylo kolem dvaceti, ale oblečení, které měli na sobě, by vypadalo stejně dobře i na Consuele. Líbí se mi, že tuto společnost vlastní rodina. V módním průmyslu je to tak ojedinělé. A líbí se mi i to, jak si svůj rodinný poklad střeží a jak jsou na svou značku hrdí. Totéž se snažím dělat i já ve své práci.

S Consuelou Castiglioni, návrhářkou Marni, jste si očividně náramně porozuměly.

Poprvé jsem se s ní setkala až na natáčení. Působí velmi upřímným dojmem a záleží jí na tom, co dělá. Po celou dobu sledovala, jak vypadá oblečení během natáčení, což jsem velmi ocenila, protože když jsem za kamerou, soustředím se spíš na výrazy herců. Nesoustředím se na kalhoty ani na nic podobného.

Co říkáte na kolekci samotnou – na ten mix barev a vzorů pro muže i ženy. 

Je tam tolik zajímavých vzorů, že jsem si říkala – jak tohle, proboha, máme natáčet?Ale spolu to vypadalo moc příjemně. Zároveň se mi moc líbily všechny ty náramky, které vypadají jako z bakelitu, i když ve skutečnosti jsou plastové. Jsou dobře udělané a celkem i těžké. Myslím si, že je báječné, že si je můžete pořídit za deset dolarů.

Český překlad: Jan Sebastian Tomsa

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24