Pharrell Williams: hudebník, nebo návrhář? Obě tváře velkého talentu

13x Grammy na kontě

Pharrell Williams se během své kariéry stihl stát hudební i módní ikonou. Na svém kontě má 13 cen Grammy, včetně ocenění za Producenta roku z let 2004, 2014 a 2019. S muzikantem Chadem Hugem tvořil Pharrell známé producentské duo The Neptunes, které pracovalo pro hudební stars jako Jay-Z, Snoop Dogg, Janet Jackson, Mariah Carey, ale také Britney Spears nebo americký boyband N‘SYNC, ve kterém začínal Justin Timberlake. Hudbu ale tvořil nejen pro ostatní. Se svým producentským kumpánem a multiinstrumentalistou Chadem Hugem a rapperem a bubeníkem Shayem Haleym dali dohromady skupinu N.E.R.D. a vydali čtyři hudební alba. Na nich spolupracovali třeba s Rihannou, Edem Sheeranem, Kendrickem Lamarem a dalšími, a také vystupovali jako předskokani na tour Kanye Westa, spolu s Rihannou nebo na turné Linkin Park. Pharrell hostoval také v chytlavých skladbách Blurred Lines od Robina Thickeho nebo Get Lucky od Daft Punk, za kterou také získal Grammy.

Happy boom

Ten správný kolotoč se ale rozjel poté, co Pharrel Williams vydal song Happy. Píseň, která i největší mrzouty donutila minimálně poklepávat nohou do rytmu, byla původně vytvořena jako filmová píseň k animáku Já, padouch 2. Získal za ni nominaci na Oscara a jeho sólová hvězda vystřelila do nebe. Strhala YouTube i Spotify a nesměla chybět na playlistu žádné svatby, maturitního večírku ani sobotní party. Happy přitom nevzniklo vůbec jednoduše. Ten správný song, který by se tvůrcům Já, padouch 2 líbil, se Williamsovi podařil vytvořit až na desátý pokus. Už ztrácel optimismus, když najednou přišlo vnuknutí v podobě Happy.

 

Vášeň pro fashion

Ačkoli by se mohlo zdát, že fokus na slibně rozjetou hudební kariéru bude Williamsovou prioritou, rozhodl se jinak. Kromě hudby měl odjakživa ještě jednu velkou lásku – módu. A svůj talent se rozhodl mezi tyto dvě největší vášně rozdělit. Už dříve spolupracoval s módními značkami Moncler, adidas, G-Star Raw a Uniqlo. V roce 2003 se spojil s japonským módním návrhářem a DJem Nigem, tvůrcem urban fashion značky A Bathing Ape, který aktuálně působí jako kreativní ředitel značky Kenzo. Spolupráce těchto dvou módních vizionářů dala vzniknout brandu Billionaire Boys Club. Celosvětově uznávané značce oblečení a lifestylových doplňků, jejíž směs streetwearu a luxusu ovlivnila módu, hudbu, i design. Jak se značka vyvíjela, vytvořili po jejím boku Williams a Nigo ještě brandy ICECREAM, Bee Line a Billionaire Girls Club. V posledních letech byl také ambasadorem domu CHANEL a v inspirativním kontaktu zůstával i právě s módním domem Louis Vuitton, pro který v minulosti navrhl kolekci šperků a brýlí.

Doma u Vuittona

Je evidentní, že kreativní osobnost Pharrela Williamse má velmi široký záběr. Pohybuje se od hudby, přes umění, filantropii a vytváření vlastní kosmetiky, po navrhování módy. Právě způsob, jakým Williams překlenuje hranice jednotlivých uměleckých oborů je to, co značku Louis Vuitton nadchlo a proč ho oslovila, aby se stal její součástí. Módní dům tak definitivně potvrdil, že se chce více otevřít mladé generaci a pokračovat v trendu kombinování luxusní módy a sportovního městského stylu, který nastavil předchůdce Pharrella Williamse Virgil Abloh. Poté, co Abloh v roce 2021 nečekaně zemřel, zůstala jeho pozice kreativního ředitele pro pánskou sekci neobsazená. Až letos ji po více než roce obsadil Pharrell Williams. Generální ředitel Louis Vuitton Pietro Beccari v prohlášení k uvedení Pharrella Williamse do funkce uvedl: Jsem rád, že mohu přivítat Pharrella zpět doma, po naší spolupráci v letech 2004 a 2008 pro Louis Vuitton, jako našeho nového kreativního ředitele pro pánskou sekci. Jeho kreativní vize přesahuje hranice módy, nepochybně povede Louis Vuitton k nové a velmi vzrušující kapitole.Jak bude Pharrellova první kapitola vypadat, to uvidíme v červnu letošního roku během pánského fashion weeku v Paříži.

Zobrazit příspěvek na Instagramu
Mohlo by se vám líbit

Zdá se, že Pharrell Williams nestárne. A vy už také nemusíte!

Jeho pokožka vypadala roky tak skvěle, až muselo CNN vyvracet fámy o tom, zda není upírem. Opravdu! A jaké je tedy jeho tajemství krásy? Naprosto jednoduché: “Prostě si jen myji obličej,” uvedl. Ovšem světový producent, zpěvák a podnikatel také nedá dopustit na exfoliaci. Pokud jste zastánci minimalismu jako on, možná je na čase dozvědět se něco více o jeho beauty značce Humanrace. Je opravdu tak skvělá?
elle.cz

Zdroj: Wikipedia, Instagram, YouTube, seznam.cz, novinky.cz, americansongwriter.com, bbcicecream.com

Časopis ELLE

Prosincové vydání ELLE 12/24