Z roztomilého děcka z Mickey Mouse klubu, přes sladkou „girl next door“ rovnou do role největšího sex-symbolu konce 20. století. Její klipy udávaly styl teenagerů – od oblečení až po barvu stínů. Zosobňovala atmosféru 90. let a patřil jí i přelom milénia, kdy její transformace dosáhla vrcholu. Spears byla velice často kritizována za své vyzývavé outfity. Mnozí v ní totiž dlouho viděli naivní dívku, jejíž image byla zneužita ve snaze vydělat na jejím sexappealu. V dnešním kontextu na pozadí všech R&B a popových zpěvaček však její nahé břišáky působí spíše jako omylem odhalený kotník. Ať si zlí jazykové tvrdí, co chtějí, Britney je ikonou naší generace!
Hit Me Baby (One More Time)
Právě zde to všechno začalo. Hit z roku 1998, který zlomil snad všechny dosavadní rekordy, nenávratně změnil popkulturu. Song ovládl hitparády ve dvaadvaceti zemích světa, a prodalo se celkem 10 milionů kopií. Díky klipu se Britney stala takřka přes noc globálním fenoménem.
Její ikonický look nezbedné školačky způsobil obrovský poprask u rodičů, ale dospívající dívky měly tehdy jasno o tom, jak se oblékat. Tento outfit však nebyl vytvořen žádným geniálním designerem, jak bychom si mysleli. Pocházel z Kmartu a nestál více než $17. Zajímavou perličkou je také to, že píseň byla původně nabídnuta TLC a Backstreet Boys. Po odmítnutí obou skupin tak skončila na stole Britney, která se do ní ihned zamilovala.
Oops! I did it again
Původním úmyslem režiséra klipu „Hit Me Baby (One More Time)“ Nigela Dicka bylo natočit video v prostředí vesmíru. Chtěl, aby Britney přistála na Marsu, kde se měla odehrávat i celá taneční rutina. Zpěvačka s tím však nesouhlasila, a točilo se v prostoru školy. Dick však trval na svém, a v rámci druhého pokusu se mu Britney již podařilo přesvědčit. Nemohli se však shodnout na hlavním kostýmu, a tak noc před natáčením poprosil jejího stylistu Estee Stanley Michaela Bushe – který v té době pracoval na kostýmech pro zpěvaččino turné, aby něco rychle vymyslel. Rudý, latexový jumpsuit byl za jednu noc hotový. Vypadal sice fantasticky, ale vzhledem k dosti fyzicky náročné choreografii měli obavy, aby Britney nezkolabovala přímo na place. Druhý den se již natáčelo, a když po první klapce kostým rozepnuli, vylil se z něj doslova kýbl potu!
MTV VMAs, 2001
Byl to konec éry sladké teenagerky, a zároveň její první krůčky v roli dospělého sex-symbolu. Od začátku milénia Britney nosila převážně roztrhané nebo zkrácené topy, které ji na zakázku tvořila Alina Campbell (navrhující crop a korzetové topy také pro Anastacii, Mary J. Blige, Amy Lee z Evanescence a Eve). Velký vliv na nový styl zpěvačky měla Janet Jackson, kterou Briney obdivovala již od dětství. Singl „Svale 4 U“ byl původně navržen právě pro ni, než (opět) skončil na stole u Spears. Její představení v rámci předávání cen MTV roku 2001 však trumfuje vše ostatní! Ať to byla krajta (kterou Britney pojmenovala Banana), zelený top vytvořený duem kostýmních designérů Kurtem Swansonema Bartem Muellerem aka Kurt and Bart (Hunger Games, Dalas Buyers Club, Ghost in a Shell) či choreografií, ale tento moment definoval nultá léta. P.S. zelený crop top byl jednou z položek, kterou Britney dražila na eBay v roce 2017. Tehdy byla nejvyšší nabídka ve výši 100.000 dolarů!
American Music Awards 2001
Ne vše, čeho se Britney dotkla, se však proměnilo ve zlato. Za jeden rok se stihla zařadit do žebříčku „the best of“ a zároveň „the worst of“. Se svým tehdejším přítelem Justinem Timberlakem se na předávání cen American Music Awards objevili v denimovém outfitu. Její patchwork šaty vytvořilo duo Kurt and Bart, a Justinův smoking zas Steven Gerstein. Toto faux pax se vrylo do paměti celému světu. Od té doby patří mezi nejoblíbenější Halloweenksé kostýmy. Katy Perry se dokonce pokusila tento ikonický moment zopakovat v roce 2014. Denimové šaty pro ni tehdy vytvořil dům Versace.
Pepsi
Každý ví, že dokud to nedotáhnete na reklamu pro Pepsi, tak není globální hvězdou. Michael Jackson, Michael J. Fox, Cindy Crawford, Ray Charles, Madona, Shakira i Spice Girls – ti všichni se sodovkovému Goliáši upsali! Britney Spears s Pepsi spolupracovala v letech 2001-2004, v rámci čehož vznikly tři velké kampaně. Nejoblíbenější a nejikoničtější reklamou se však stala až ta poslední, kde se v roli gladiátorek po jejím boku objevily Beyoncé a Pink, a kde Enrique Iglesias ztvárnil římského císaře. Zpěvačky přezpívaly jednu z nejznámějších písní skupiny Queen „We Will Rock You“, a ortodoxní fanoušci kapely si také jistě všimli kytaristy Briana Maye a bubeníka Rogera Taylora v obecenstvu.