Módní a kosmetický průmysl je pravděpodobně největším a nejrychleji rostoucím zdrojem vizuálního obsahu na Instagramu. A ten se stal nepostradatelným marketingovým nástrojem mnoha značek. Každý, kdo na nich má určitý vliv se stává pro komunikační účely důležitý.
Dnes už není zcela možné určit, kdo se stal první modelkou Instagramu. Zdá se však zřejmé, že tento fenomén pochází z kultury celebrit devadesátých let a má s ní mnoho společného. Celebrity byly všude, v médiích, na kampaních v metru, na billboardech. Jejich tvář se stala komoditou, s níž jsme se naučili obchodovat, a tak je logické, že se tento princip výměny propsal i do on-line prostředí sociálních sítí.
Jak si tedy v této změti příspěvků našly cestu dnes již legendy Jako Gigi Hadid nebo Kendall Jenner? Gigi „zdědila“ modeling po své matce Yolandě Hadid a začala svou kariéru, když jí byly pouhé dva roky. Poprvé ji objevil spoluzakladatel značky Guess, Paul Marciano a jako batole se objevila v kampani Baby Guess. Coby teenager obnovila svou modelingovou kariéru a v roce 2013, kdy podepsala smlouvu s IMG.
A co třeba Cara Delevingne? „S Genevieve Garnerovou, dcerou Sarah Doukasové (generální ředitelky Storm Model Managementu), jsem nejlepší kamarádka od svých pěti let. Sarah mě viděla, když přišla do naší školy a Gen nás představila. Nikdy předtím jsem o modelingu neuvažovala, a prostě se to stalo,“ řekla deníku The Telegraph v roce 2011 Cara.